Forfatter Emne: 407 spørgsmål  (Læst 2609 gange)

pe407

• Gæst
407 spørgsmål
« Dato: 29. November 2009, 17:16 »
Hej.

Vi ejer en Peugeot 407 sw 1,6 hdi årgang 2004 km.120.000
Når vi kører på motorvej, og har kørt i længere tid (Ca 1 time eller mere), kan bilen pludselig begynde at "ryste". Det varer i ca 3 sekunder og kan forsvinde af sig selv, ellers skal man lige slippe gassen. Bilen kører hver dag på motorvej i ca. en halv time, og der er ikke nogen problemer. Det er som om det "kun" kommer når man har kørt i længere tid.

Der er ingen lamper der lyser, og den skriver heller ikke noget i displayet.

Bilen har inden for det sidste års tid fået skiftet alverdens følere, egr-ventil og luftmængdemåler ifbm andre problemer der har været.

Er der nogen som har haft lign. problemer eller ved hvad det skyldes?

silverfox

• Gæst
RE: 407 spørgsmål
« Svar #1 Dato: 30. November 2009, 11:35 »
Højst sandsynligt er der tale om en regenerering af partikelfilteret. Med jævne mellemrum skal filteret "brændes af". Dette indebærer at systemet varmes op til 1900 grader. Typisk vil denne regenerering foregå under netop de forhold du beskriver. Jeg går ikke ud fra, at du oplever dette flere gange på samme tur?

pe407

• Gæst
« Svar #2 Dato: 30. November 2009, 19:35 »
Jo, nogle gange kan den godt gøre det flere gange på samme tur med jævne mellemrum.
Men det du nævner, hvis det stadig kan være problemet, er det noget der skal laves på et værksted eller "klarer" den selv det?
Skal partikelfiltret skiftes en gang imellem eller hvordan?

Jeg har ikke den store viden indenfor biler, så derfor stiller jeg nok lidt "dumme" spørgsmål..men tak indtil videre.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01. December 2009, 18:33 »
Jeg kan ikke huske det præcise interval, men partikelfilteret er en almindelig servicedel, lidt ligesom luft- eller oliefilter. Partikelfilteret skal skiftes ved enten 120.000 eller 180.000km. Og systemet skal selv regenere. Du kan endda opleve, at motoren kører, efter du har taget nøglen ud!
Men kør forbi et Peugeot værksted og stil en tekniker de her spørgsmål. Så kan du får det præciseret...

pe407

• Gæst
« Svar #4 Dato: 02. December 2009, 20:17 »
Ok, mange tak for svarene...jeg prøver at køre ind til Peugeot og forhøre mig.

huseauto

• Gæst
« Svar #5 Dato: 08. December 2009, 07:45 »
Jeg sunes at det er forsog at brænde partiklerne og partikel filter skal skiftes snart.

huseauto

• Gæst
« Svar #6 Dato: 08. December 2009, 08:53 »
med den rigtige peugeot diagnosetester kan man aflæse hvor mange gang den har forsøgt at regenere partikelfilter og hvor mange kilometer du har kørt efter den seneste forsøg.