Forfatter Emne: problemer med gassen på 107  (Læst 2023 gange)

Mylle

• Gæst
problemer med gassen på 107
« Dato: 09. December 2009, 15:32 »
Hejsa.
Jeg har en 107er fra januar 2008, og har nu fået problemer med at den ikke vil tage gassen når man løfter foden fra spederen og træder koblingen ned, så kører den op i omdrejninger. Nogle gange helt op på 5-6000 selvom den kun har været på 3-4000 inden man trådte koblingen ned. Er der andre der har oplevet det. Den har været på værkstedet. Men de siger at der ikke er noget galt. Og det er IKKE måtten der holder på spederen. Det har jeg tjekket.

larsK

• Gæst
RE: problemer med gassen på 107
« Svar #1 Dato: 09. December 2009, 16:59 »
kør ned til forhandleren der er garanti på. men er fordi det er en Toyota!!

Dibbern

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. December 2009, 19:20 »
Hvad har en Toyota med det at gøre??? En Toyota den køre jo bare!!! Min kørte 364.000 km, uden at skifte tændrør, eller udstødning!

Lars HDi

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09. December 2009, 23:17 »
Benzin-maskinen i 107/C1/Aygo er en Toyota, Peugeot har leveret diesel maskinerne til de 3 ;)

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10. December 2009, 08:09 »
Citér
Mylle skrev:
Hejsa.
Jeg har en 107er fra januar 2008, og har nu fået problemer med at den ikke vil tage gassen når man løfter foden fra spederen og træder koblingen ned, så kører den op i omdrejninger. Nogle gange helt op på 5-6000 selvom den kun har været på 3-4000 inden man trådte koblingen ned. Er der andre der har oplevet det. Den har været på værkstedet. Men de siger at der ikke er noget galt. Og det er IKKE måtten der holder på spederen. Det har jeg tjekket.

Det er lidt modstridende der du skriver. Du skriver at den ikke vil tage gassen,men den går op i omdrejninger? Jeg har aldrig hørt om, eller oplevet det du beskriver og jeg kørte 107 1,0 i 3 år.

Mylle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 10. December 2009, 11:17 »
Citér
larsK skrev:

Jeg HAR været hos forhandleren 2 gange enda. Og de kan ikke finde fejlen. Det er derfor jeg spørger i dette forum.

Mylle

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10. December 2009, 11:19 »
Citér
larsK skrev:

Tror du ikke jeg kan se forskel, når du skriver at det er en toyota;)

Mylle

• Gæst
« Svar #7 Dato: 10. December 2009, 11:25 »
Citér
silverfox skrev:
Citér
Mylle skrev:
Hejsa.

Det er lidt modstridende der du skriver. Du skriver at den ikke vil tage gassen,men den går op i omdrejninger? Jeg har aldrig hørt om, eller oplevet det du beskriver og jeg kørte 107 1,0 i 3 år.

Ok Jeg prøver igen. Når jeg kobler ud for at skifte gear. Så løfter jeg foden fra spederen samtidig med at jeg kobler ud. Og i det øjeblik hvor jeg løfter foden fra spederen, falder den normalt lidt i omd. (tager den gassen) men det gør den ikke fordi det er som om pedalen ikke vil løfte sig og den stiger i omd. op til 6000. Jeg håber det er en bedere forklaring. Det sker mennem 3. og 4., 4. og 5. gear. Så er det vist pillet lidt i stykker.

silverfox

• Gæst
« Svar #8 Dato: 10. December 2009, 13:27 »
Mit bedste bud går på, at der er fejl på speederpotentiometeret. Det er den der måler speederpedalens position og giver besked til motorstyringen. Det kan til tider være svært at fejlsøge på de her "Toyotaer", specielt hvis det pågøldende værksted ikke har kunnet påvise fejlen.

Mylle

• Gæst
« Svar #9 Dato: 10. December 2009, 13:43 »
OK silverfox.

Og hvad vil du råde mig til at gøre for at overbevise værkstedet om at det kan være det der er problemet.:|

silverfox

• Gæst
« Svar #10 Dato: 11. December 2009, 08:24 »
Værkstedet kan ikke foretage sig nogetsomhelst, før de selv oplever fejlen, eller kan udlæse en fejl med deres computer. Så du må bede dem om at prøve igen. Det er en ekstremt irriterende situation, men der er ikke andet at gøre.

Martinovitz

• Gæst
« Svar #11 Dato: 11. December 2009, 12:39 »
Har du en konstant modstand i selve pedalen? Når du trykker den ned og derefter slipper den, eller føles den løs?

Når bilen går op i høje omdrejninger, er pedalen så i "normal" position, som hvis du ikke havde trykket på den?

silverfox

• Gæst
« Svar #12 Dato: 11. December 2009, 15:54 »
Lige en tilføjelse: hvis din bil er fra '08, er der intet speederkabel. Så hvis der er fejl i selve pedalen, kan du mærke det uden at starte motoren.

Martinovitz

• Gæst
« Svar #13 Dato: 11. December 2009, 17:52 »
Præcis