Forfatter Emne: Hvor varm olie på en TS4 blive?  (Læst 1796 gange)

Dibbern

• Gæst
Hvor varm olie på en TS4 blive?
« Dato: 09. December 2009, 19:10 »
Når jeg triller stille og roligt med omkring, ca 170 kmt på motorvej. Så efter et stykke tid, så viser olie temp ca 120-140 grader. Hvor varm må en sådan Peugeot 406TS4, der har rullet lidt over 200.000 km blive? den er fra 2002. Jeg har hældt 5-30 olie på den. Noget dyrt noget forresten:) 170 i en TS4 er jo ingenting;)

silverfox

• Gæst
RE: Hvor varm olie på en TS4 blive?
« Svar #1 Dato: 10. December 2009, 08:04 »
Det temperaturinterval lyder meget rimeligt. Jeg vil ikke just sige at 170 km/t er "ingenting", men den kan sagtens klare det.

deikrogh

• Gæst
« Svar #2 Dato: 16. December 2009, 09:02 »
Temperaturen placerer sig 3/4 oppe i temperaturskalaen, efter et stykke tid med "god kørsel" - og bliver liggende der ( har selv en TS4 ).Min kones 106'er gør det samme, Peugeot forhandleren siger at det er normalt ( i moddsætning til mange andre mærker, der placerer sig i midten ).
 Jeg har også brugt 5W/40 på min, og den var så tørstig at jeg troede motoren var slidt, skiftede til 10W ( som anbefalet :-) ), og vupti - så er olieforbruget faldet til en ½l på 5000 km. Faktisk er motorgang og acceleration blevet bedre herefter, så det er nok ikke uden grund de anbefaler det, selvom man gerne vil give sin bil det bedste ( misforstået kærlighed ? )

Henrik

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 16. December 2009, 09:21 »
0,5 l pr 5000 km er uhørt på en TS4! Normalt hedder det 0,5 l pr 1000 km, uanset om man har brugt 10/40 eller 5/40.
Hvilket fabrikat er den olie du bruger?

Dibbern

• Gæst
« Svar #4 Dato: 16. December 2009, 22:03 »
Tak for svaret om den varme oile. Det har bekymret mig. Jeg har faktisk hørt om at motoren kan gå anderledes, alt efter hvilken olie der kommer på. Hvad er det absolut bedste olie at hælde på en sådan tørstig fætter? og hvilket mærke?

Martinovitz

• Gæst
« Svar #5 Dato: 19. December 2009, 14:49 »
Du kan eventuelt også installere en olietryksmåler. Den har jeg haft stor glæde af på min Supra. et godt redskab til at fortælle om hvordan din motor har det. Hvis der f.eks. er en lakage et sted eller bilen bruger olie, så kan måleren fortælle det gennem et lavere olietryk som advarsel.

Dibbern

• Gæst
« Svar #6 Dato: 19. December 2009, 20:35 »
:) Nu er en supra jo også en Toyota. Det har jeg kørt de sidste 12 år. Og det er jo noget helt helt andet. Var meget tilfreds!!! Dette her er min første Peugeot. Men må indrømme............ At efter de har haft den under god behandling, hos Peugeot i tåstrup så køre den bare rigtigt godt!