Forum for Peugeot entusiaster
Velkommen,
Gæst
. Venligst
log ind
eller
registér
dig. Modtog du ikke en
aktiverings-e-mail?
1 Time
1 dag
1 uge
1 måned
Altid
Log ind med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder:
Hjem
Hjælp
Søg
Log ind
Registrér
Peugeot Club Danmark
»
Arkiv
»
Peugeot snak (arkiv)
»
Fatal styrekugle til Peugeot TS6
« forrige
næste »
Udskriv
Sider: [
1
]
Forfatter
Emne: Fatal styrekugle til Peugeot TS6 (Læst 1488 gange)
Hviid
Gæst
Fatal styrekugle til Peugeot TS6
«
Dato:
20. December 2009, 21:43 »
Tæt på en fatal oplevelse med min Peugeot TS6 (2002) (158.000 km) der fik udskiftet venstre bærekugle Juni 09 af lokalt mekanikerværksted.
6 måneder senere ved opbremsning efter motorvejsafkørsel for lav hastighed sker det ..........
Bærearmen går løs da bærekuglen af ubegribelige årsager går ud af dens gevind og løsner sig dens gevind i hjulophænget. Hjulet drejer og vender sig på tværs af kørselsretningen. Heldigvis foregik det ved meget lav hastighed - men det kunne have fatalt for vores lille familie - der her dagen derpå stadig er rystet.
For mig at se kan det kun skyldes at der er blevet banket godt og grundigt på ophænget så gevindet er flækket - ellers kan bærearmen da ikke gå løs - eller hvad.
Er der nogen der har oplevet lignende eller har nogle gode bud på hvad der kan være årsag til hændelses vil jeg meget gerne høre nærmere
.
Jeg skal ihvertfald lige tale med min lokale mekaniker.
Logget
silverfox
Gæst
RE: Fatal styrekugle til Peugeot TS6
«
Svar #1 Dato:
21. December 2009, 12:26 »
Bærekuglen er skruet op i bunden af hjulspindlen og fæstnet til bærearmen med en låsemøtrik. Det er en forholdsvis simpel operation.
Selvfølgelig kan bærekuglen være forkert monteret, men lad lige det pågældende værksted kigge på det.
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
« forrige
næste »
Peugeot Club Danmark
»
Arkiv
»
Peugeot snak (arkiv)