Forfatter Emne: Vedr. køb af peugeot 307 hdi  (Læst 1836 gange)

SP

• Gæst
Vedr. køb af peugeot 307 hdi
« Dato: 21. December 2009, 22:45 »
Glædelig jul til alle;)
Jeg skriver, da jeg for nyligt købte en 307 2,0 hdi årg. 2005. Jeg er meget glad for bilens udseende samt kørekomfort. Desværre har jeg hørt, at bilens driftssikkerhed ikke er for god. Mit spørgsmål er derfor om der er nogen sandhed i dette?

Vicla

• Gæst
RE: Vedr. køb af peugeot 307 hdi
« Svar #1 Dato: 22. December 2009, 10:01 »
Ønsker alle en Glædelig jul:)
Nu er det jo lidt sent du stiller dette spørgsmål.. da du allerede har kæbt bilen B)
jeg har så en 207 HDi.. som har haft et par små problemer, som ogsåp har kostet et par kroner... men synes generelt at peugeot kører godt og stabilt.. alle biler har deres problemer af en eller anden art.... man hører meget omkring peugeot... men husk da også på det er et af de mærker som kører i allerflest eksemplarer i DK.... kan fortælle at min tidligere Opel og min tidligere renault havde mange flere problemer..... (min største fejl investering var Opel Zafira.... den holdt mere på værksted end kørte på landevejen)...:(

Så glæd dig over din dejlige PUG..... tillykke med den....

Plex

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. December 2009, 19:53 »
Hej

Jeg har altid været meget skeptisk mht Peugeot, men endte alligevel med at købe en 207'er - primært pga value for money. '

Det har dog vist sig at være et godt bekendtskab her efter 3,5 år, og 80.000 km. Der har været et par fejl, som blev udbedret på kulance/garanti.

Veligehold/service har samlet kostet ca. 5000 kr. indtil nu, hvilket jeg syntes er meget acceptabelt - alt service på autoriseret værksted.

Mht til din 307'er, så tror jeg du bliver glad for den. De senere årgange har ry, for at være en god stabil vogn. HDI motoren er også et særdeles rart bekendtskab - jeg nyder den hver gang jeg kører en tur ;)

God fornøjelse med din nye vogn, og glæd dig over den, i steddet for at lytte til folk, der har travlt med at kritisere Peugeot biler...

Dibbern

• Gæst
« Svar #3 Dato: 23. December 2009, 00:38 »
Jeg er også ny Peugeot ejer siden juli. Har en TS4 fra 2002. I starten havde jeg mit bøvl med den. Lad være med at få mekaniker venner til at skrue på den!!!!!!!!! Da jeg købte min havde den ikke været, hos Peugeot i nogle år. Men da jeg endelig fandt det rigtige Peugeot værksted, så blev det en helt anden bil!! Pas på! Der er meget stor forskel på, hvad de forskellige Peugeot værksteder kan. Find dig det helt rigtige Peugeot værksted. De har folk der går med Peugeot biler hver dag. De kender alle de små ting, der er med en Peugeot. Det er pengene værd. Selv bruger jeg Peugeot i Tåstrup. Og det er faktisk slet ikke så dyrt, som rygterne siger :)

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 23. December 2009, 08:42 »
Generelt er kvalitetet af Peugeots biler højnet over de sidste 5 år. Grunden til at der er mange negative historier om Peugeot, er at der kører så mange rundt på de danske veje. Men en 307 2.0 HDI fra 2005 burde være et behageligt og driftsikkert bekendtskab.

God fornøjelse med bilen og velkommen i klubben!