Forfatter Emne: 207 1,4i med motorproblemer - hjælp  (Læst 1643 gange)

villebro

• Gæst
207 1,4i med motorproblemer - hjælp
« Dato: 03. Januar 2010, 16:34 »
Min svigerfar har en 3 år gammel 207'er med en 1,4 benzin. En køn bil, som de er glade for, men den giver dem nogle problemer som jeg ikke synes deres værksted hjælper dem ordentligt med!

Motoren går ud og vil ikke tage gassen. Værkstedet har anbefalet dem at komme en rensevæske i benzinen fordi de mistænkte sodning som årsagen til problemet. Dette har dog ikke hjulpet og senest har værkstedet haft bilen inde og opdatere motorboksen og rense "spjældhuset", men uden dog at løse problemet.

Det er stærkt frustrerende for dem, og de føler sig nok lidt hjælpeløse når værkstedet ikke hjælper dem/tager problemet alvorligt. Nøgternt set kan det jo ikke passe at sådan en fejl ikke kan laves på så relativt ny en bil, og at man skal leve med sådan noget.

Jeg håber der er nogne der måske kan pege os i retning af en løsning.

De bedste hilsner

Jens

silverfox

• Gæst
RE: 207 1,4i med motorproblemer - hjælp
« Svar #1 Dato: 04. Januar 2010, 08:39 »
Det lyder til at fejlen er periodisk og dermed ikke sætter permanente fejlkoder, som kan aflæses. Hvis værkstedet ikke kan påvise en fejl, er det meget svært at udbedre den.
Er det et Peugeot værksted der har set på bilen?

villebro

• Gæst
RE: 207 1,4i med motorproblemer - hjælp
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2010, 19:04 »
Tjah, du har sikkert ret. Ja, det er både et aut. værksted og et uafhængigt Peugeot ekspert værksted der har kigget på det. Nu siger værkstedet at det er en eller anden dims til 4.000 som skal hjem fra Frankrig.