Forfatter Emne: Service  (Læst 2792 gange)

sttn

• Gæst
Service
« Dato: 04. Marts 2010, 15:01 »
Hej

Uha det var dyrt,"sveder endnu" 15kg af de store, ikke fordi i skal ha ondt af mig "suk".

Så hvis den skal havde service og ny rem i motor,partikel filter/væske så er det frem med lirkassen.

bilen er en HDI fra 05 jeg har i fem år haft servicekontrakt på den, løb ud i slut 09,havde jeg vist at mit partikel filter skulle skiftes ved 120.000 km ,så havde jeg stået hos forhandler ,kontrakte sluttede ved 125.200 km så jeg havde haft 5200km jeg kunne havde nået det i
men ville vente til alm service her i 2010

Det "morsomme var værkstedet ringer om morgen ,steen du skal have skiftede dit filter i udstødning kr 9000 incl service .... JA TAK.. siger jeg ,dagen går kl 1500 ringer de igen Steen om en md skal du have ny rem i motor ..skal vi skifte den JA TAK... 6000, og ved i hvad det var min fødelsedag fin gave.. fik et filter u/b

hilsen
steen:D

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Service
« Svar #1 Dato: 04. Marts 2010, 19:29 »
Jeg forstår ikke helt dit indlæg, ville du have sluppet billigere hvis du havde ventet, eller gjort noget anderledes.
Vi ved vel alle at Tandrem skal skiftes ved 5 år eller 120.000, og partikelfilter ved 120 – 180.000
MVH Ole Edslev
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

JUK

• Gæst
« Svar #2 Dato: 04. Marts 2010, 23:00 »
Jeg ville have kørt den til Tyskland

morgan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 05. Marts 2010, 10:02 »
På de nye Geot'er, skal man da ikke skifte partikelfilter. Syntes at der stod da jeg købte min, at det er selvrensende, og ikke skulle udskiftes.???
Mht Tandrems udskiftning, så er det da ikke et krav, at det skal være geot der skifter den. Det kan da sagtens være hr auto i autoland, bare han stempler i service bogen at det er gjort...

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #4 Dato: 05. Marts 2010, 12:00 »
Citér
morgan skrev:
På de nye Geot'er, skal man da ikke skifte partikelfilter. Syntes at der stod da jeg købte min, at det er selvrensende, og ikke skulle udskiftes.???
Mht Tandrems udskiftning, så er det da ikke et krav, at det skal være geot der skifter den. Det kan da sagtens være hr auto i autoland, bare han stempler i service bogen at det er gjort...

Det er rigtigt men, så bortfalder Peugeot´s 200.000km motorgaranti.;)
Det er selvfølgelig frivilligt om man ønsker at beholde denne ekstra garanti eller ej.B)
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.

Dibbern

• Gæst
« Svar #5 Dato: 05. Marts 2010, 20:34 »
Til dig med HDi bilen. Jeg forstår heller ikke helt dit problem! Feks det du skriver om tandremmen..... Jeg har en 406 Ts4 fra 2002. Det er en 2,2 maskine. Jeg fik et tilbud fra Peugeot på at få skiftet tandrem. Pris incl rem og hjul.... 3200 Dkr. Og de sagde at det gav de 5 års garanti på!

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 06. Marts 2010, 12:40 »
@morgan: at filteret er selvrensende. er ikke ensbetydende med at det ikke skal udskiftes. Der er et fast udskiftningsinterval på alle partikelfiltre. I nogle tilfælde er dette dog helt oppe på 240.000km.
@dibbern: der er ikke 5 års garanti på tandremmen. Der er et anbefalet udskiftningsinterval på 5 år eller 240.000km. Peugeot har deres motorgaranti, som gælder op til 200.000km såfremt reparationer og service udføres på et aut. Peugeot værksted.

Dibbern

• Gæst
« Svar #7 Dato: 06. Marts 2010, 15:16 »
Du har sikkert ret. Men det med 5 års garanti, det var hvad de sagde til mig. Har nog mirforstået dem?

sttn

• Gæst
« Svar #8 Dato: 07. Marts 2010, 18:31 »
Hej

Se det er ikke et problem at de ting skal skiftes (læs REM og Filter) det morsommer er det falder sammen ,jeg kunne jo bare have kørt noget mere de 5 år service kontrakten løb.

DE 15 kg er kun for service 133.000km og Filter/rem + de del der skal bruges til dette ikke andet.

og jo jeg kunne jo nok have kørt til Tyskland.

ved ikke med jer,men jeg sidder ikke og læser den kloge bog der var med bilen om hvad der skal skiftes om km/år.....  

måske jeg skulle :D

hilsen
steen