Forfatter Emne: 206 GTI turbokit  (Læst 1116 gange)

nybo

• Gæst
206 GTI turbokit
« Dato: 06. Marts 2010, 21:48 »
Er der nogen her inde, der har nogen erfaring indenfor dette produkt, eller kan anbefale et andet...  

http://www.dp-engineering.nl/EN/products/turbo_kits/component_package/ew_16v_compo.php

Martinovitz

• Gæst
RE: 206 GTI turbokit
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2010, 12:12 »
Hey,
Jeg har ikke erfaringer med netop dét produkt, men jeg har dog selv en bil med turbo, som jeg roder med.

1)
Hmm, jeg ved ikke om den originale motorstyring kan finde ud af det, når der lige kommer en turbo på med hensyn til luft/benzin. Jeg ville umiddelbart tro, at der skulle noget indkøring til, enten i form af en reprogramering af din styrboks/chip på et tuningsværksted eller at du installere et nyt motorstyringssystem med nyt ledningsnet, som du selv kan programmere fra en laptop. Den sidste løsning kræver, at man kender nogen som kan hjælpe én. Det er ok omstændigt og nørdet, men tilgengæld kan man lave en fuldstændig optimeret og skræddersyet løsning. Den lækre løsning er selvfølgelig også pænt dyr.

2)
Hvis du går efter at smide turbo på, så skal du også totalrenovere motoren med nye plejl -og hovedlejre. Hvis du er uheldig, så kan der ryge et lejre og muligvis smadre hele motoren eller dele af den.

Men ellers ring til et tuningsværksted og hør dem ad. Du er ikke den første som konventerer fra NA til turbo. B)