Hej. jeg er ejer af en 407 2,0 hdi fra 2009 kørt 28000 km.
da bilen var 2 mdr gl. begyndte den periodisk at tøve under accelration,ved ca 2200-2600 omdr..problemmet føles som om den kun går på 3 cylinder eller at blandingen ikke er som den skal være(det kan også forekomme ved alm kørsel i feks.6 gear ved samme omdr).Peugeot har mærket problemmet, og har haft skiftet en trykregulator,en dyse,(de kunne se at den flakede),brændstoffilter,samt en egr ventil.Når "problemmet" sker,er det tydligt at den mister HK, problemmet opstår i omdrejningsområdet fra ca 2200-2600 omdr.dvs, når jeg trækker med CV,kan jeg periodisk mærke at den også gør det.
da jeg mener at bilen absolut ikke skal gøre dette, vil jeg umidelbart udelukke at det skyldes regenerering af partikelfilteret.(når "perioden" er der,så kan problemmet sommetider mærkes under accelration i op til flere timer/hver gang man accelere,dog kun af få sek,varighed.
er der nogen som har været ude for tilsvarende, eller som har et godt bud på hvad den kan være?
jeg er ved at blive lidt bange for,at det er noget vi skal "leve
" med.bilen har været på værksted ca,10 gange, med dette ene problem. mvh.priess.