Der er lidt flere ting der er værd at overveje her.
2,0 er den "gamle" model og 1,8 16V er den faceliftede, og i mine øjne, meget pænere model. Den har andre for- og bag-lygter og ændret interiør. Den kan yderligere udstyres med forlygterne fra den tredie model med klart glas, så ser den endnu mere moderne ud.
Jeg har selv haft en 1,8 16V Roland Garros.
Det er også en fin motor.
Min blev målt til 126HK, 169NM og det er der mange af dem der har.
Skulle du ønske lidt mere effekt, er det lige til at montere indsugningsknasten fra GTI og udstødningsknasten fra 2,0 16V, samt et nyt luftfilter. Så er der omkring 135-140HK. Du kan også gå videre og montere indsugningsmanifolden fra GTI.
Jeg ved desværre ikke så meget om 2,0 8V, men du kan læse om ændringer af motorerne her
http://www.hi-speed.dk/Tuning.html#2.08vHov, nu løb det vist lidt af med mig, hvem siger du overhovedet er interesseret i effektforøgelse.
Sikkerheden er forbedret på den faceliftede model (1,8 16V) med sideairbags bl.a.