Forfatter Emne: MI16 "hopper" ud af gear.  (Læst 2093 gange)

Christian T

• Gæst
MI16 "hopper" ud af gear.
« Dato: 17. August 2005, 18:40 »
Jeg har en 405 MI16 som jeg er rigtigt glad for, der er bare lige et par ting ved den som hverken jeg eller min mekaniker kan finde ud af..

Der kommer nogen gange en knæk lyd ude forfra i venstre side når man sætter i gang og når man bakker, også nogen gange når man drejer.

En anden ting, jeg har oplevet et par gange at den er hoppet ud af gear hvis man har drejet lidt skarpt i et højre sving, det har været 2. og 3. gear. Der har ikke været nogen bankelyd eller lignende inden den hoppede ud af gear.. Hvad kan det skyldes??

Mi16 Kompressor

• Gæst
RE: Hopper ud af gear
« Svar #1 Dato: 17. August 2005, 21:34 »
Det kunne vel være et gear hjul der skal strammes. Men det kunne også være at din gearkasse er slidt. Jeg tror fejlen ligger inde i gearkssen og hvis den gør er det for dyrt at begynde at renovere medmindre du selv kan lave det. Stumperne til sådan en er temmeligdyre så mit råd: Hvis du synes det er et stort problem så find en hos en hugger og smid den på. Og så kig lige efter om koblingen er ok nu du er i gang. Og en sidste ting husk det rigtige gearolie. Hvis du hælder forkert på æder det synkromesserne.

Mvh Kim

Mi16 Kompressor

• Gæst
RE: Nå ja....
« Svar #2 Dato: 17. August 2005, 21:37 »
Det knæk kunne måske være din trækaksel der er færdig. Den siger nok nærmere klunk...? Men det kan også være lejerne i støddæmperne.

NiCoL

• Gæst
RE: trækaksel..
« Svar #3 Dato: 18. August 2005, 15:52 »
Jeg ville sige trækakslen.. Og hvis din mekaniker ikk kan finde ud af det, ville jeg sgu vælge en anden!