Forfatter Emne: Begge bagdøre "deadlocked"  (Læst 3814 gange)

Testrup

• Gæst
Begge bagdøre "deadlocked"
« Dato: 30. November 2010, 12:24 »
Hey Pug-folks,

Jeg har haft min 307 2.0HDI fra 2002 i snart et halvt år nu, og er da nogenlunde tilfreds med den. Efter et generator-skift, en ny brændstof-bro/rail og 4 stk. Goodyear UltraGrip 7+ kører den nu bedre end nogensinde i det danske vintervejr.

Dog kom jeg igår til at deadlocke mine bagdøre. Jeg kan ikke huske hvad udtrykket hedder på dansk, men nu kan mine bagdøre hverken åbnes indefra eller udefra.

Jeg læste mig frem til at jeg blot skulle bruge min fjernbetjening til at sætte den tilbage til normale låse-indstilling, men kan ikke få det til at virke.

Er vi ikke enige om at:

1) Jeg låser bilen på den store knap
2) Trykker endnu en gang på knappen og holder den lidt nede (ca. 5 sek).
3) Der lyder et BÅT fra hornet som indikerer en "advarsel" om at låse-indstillingen nu er sat tilbage til normal.

Eller er det bare mig der ikke forstår at læse manualer ordentligt? :)

Ovenstående er testet og afprøvet, men ligemeget hvad jeg gør, virker det ikke.

Jeg formoder at der kan være en sammenhæng med at min bagklap opfører sig ekstremt mærkeligt på for tiden - muligvis på grund af frost. Hver gang jeg vil lukke den, klikker den og åbner af sig selv igen.

Jeg kan presse den ned hvorefter den lukker korrekt. Hvis jeg så bruger min fjernbetjening til at åbne dørene, låser bagklap-låsen automatisk op :(

Nogle idéer?

På forhånd mange tak :)
Simon Testrup

origo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: Begge bagdøre "deadlocked"
« Svar #1 Dato: 30. November 2010, 22:12 »
hmmm vidste ikke at det overhovedet kunne lade sig gøre hmmm, men hvis du har fulgt din instruktionsbog osv og det stadig ikke hjælper så prøv evt at tage strømmen af batteriet i et par min...  Men ellers giver det ikke meget mening at man ikke kan låse den udefra hvis bilen er i ulåst tilstand dvs knoppen eller hvad det nu er på en 307 ikke er trykket ned. Den skal da kunne åbnes alene af sikkerhedsmæssige årsager....?!?

Testrup

• Gæst
« Svar #2 Dato: 01. December 2010, 10:09 »
Citér
origo skrev:
hmmm vidste ikke at det overhovedet kunne lade sig gøre hmmm, men hvis du har fulgt din instruktionsbog osv og det stadig ikke hjælper så prøv evt at tage strømmen af batteriet i et par min...  Men ellers giver det ikke meget mening at man ikke kan låse den udefra hvis bilen er i ulåst tilstand dvs knoppen eller hvad det nu er på en 307 ikke er trykket ned. Den skal da kunne åbnes alene af sikkerhedsmæssige årsager....?!?

Ja - det er mega underligt. Jeg mistænker også mine batterier i min fjernbetjening, fordi jeg synes godt nok at den har modarbejdet mig de sidste par dage. Den virker meget ustabil og virker kun af og til. Der står dog intet i displayet i kabinen om at batteriet er lavt.

Er det ikke CR2016 3V man skal bruge?

/Simon

morgan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 01. December 2010, 10:38 »
hmm

Hvad er dead locked.????

Jeg kan godt oversætte det, men bare ikke til bilen.???????

origo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 01. December 2010, 11:17 »
Ja - det er mega underligt. Jeg mistænker også mine batterier i min fjernbetjening, fordi jeg synes godt nok at den har modarbejdet mig de sidste par dage. Den virker meget ustabil og virker kun af og til. Der står dog intet i displayet i kabinen om at batteriet er lavt.

Er det ikke CR2016 3V man skal bruge?

/Simon[/quote]

jo det er det nok, men tænkte også at det kunne være computeren i bilen der er gået i vinterhi. Så det jeg tænkte på var om det måske hjalp at pille bilbatteriet af, for netop at genstarte styreenheden til din centrallås.

Testrup

• Gæst
« Svar #5 Dato: 01. December 2010, 11:19 »
Citér
morgan skrev:
hmm

Hvad er dead locked.????

Jeg kan godt oversætte det, men bare ikke til bilen.???????

Deadlock er det engelske udtryk for "Sikkerhedslåsning". Det er en ekstra tyverimæssig sikkerhed der gør at dørene hverken kan åbnes op indefra eller udefra.

Jeg havde engang en Mondeo fra 95 - en gammel politivogn - den kunne det samme. Det var dog for at kunne låse anholdte personer inde i bilen så de ikke kunne komme ud. :-)

Citér
origo skrev:
jo det er det nok, men tænkte også at det kunne være computeren i bilen der er gået i vinterhi. Så det jeg tænkte på var om det måske hjalp at pille bilbatteriet af, for netop at genstarte styreenheden til din centrallås.

Yep, det vil jeg prøve.. :)
« Senest Redigeret: 01. December 2010, 11:34 af Testrup »

morgan

• Gæst
« Svar #6 Dato: 01. December 2010, 15:04 »
jeg har "amarikaner " lås i min bil... tryk på fin knap og den siger klap og åbner kun ved indendørs berøring... er det det samme,????

Testrup

• Gæst
« Svar #7 Dato: 02. December 2010, 11:30 »
Citér
morgan skrev:
jeg har "amarikaner " lås i min bil... tryk på fin knap og den siger klap og åbner kun ved indendørs berøring... er det det samme,????

Okay.. Nej, det er ikke det samme. Jeg fandt manualen og der kalder de funktionen for "Superlåsning".

Status på mit problem er at jeg har skiftet batteri i min fjernbetjening og den virker nu 10 gange bedre.

Men jeg kan stadig ikke slå Superlås-funktionen fra igen. Så jeg kan stadig ikke åbne mine bagdører :(

Jeg tar' strømmen og lader den står i 20 min uden strøm på et tidspunkt når jeg får tid i weekenden. Det læste jeg på et andet forum skulle gøre at min dør-computer bliver resat.

/Simon

origo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 02. December 2010, 12:45 »
det kunne jo være det var en salgsparameter, dvs forskellen mellem en 3 og 5 døres model, og ville du have en 5 dørs model skulle du betale ekstra for at få dem låst op :)

men ellers lyder det fornuftig med de 20 minutter, har endda hørt at det var en time man skulle vente på at man var sikker på at den restartede, så vær på den sikre side.

pøj pøj

michael e

• Gæst
RE: dørlås
« Svar #9 Dato: 02. December 2010, 19:42 »
hej jeg har en 407 man kan på den  fra koble denne funktion på centralåsens knappen i instrumentbordet hold den inde i 15 sek og den skriver i panelet at det er frakoblet