Hey Pug-folks,Jeg har haft min 307 2.0HDI fra 2002 i snart et halvt år nu, og er da nogenlunde tilfreds med den. Efter et generator-skift, en ny brændstof-bro/rail og 4 stk. Goodyear UltraGrip 7+ kører den nu bedre end nogensinde i det danske vintervejr.
Dog kom jeg igår til at deadlocke mine bagdøre. Jeg kan ikke huske hvad udtrykket hedder på dansk, men nu kan mine bagdøre hverken åbnes indefra eller udefra.
Jeg læste mig frem til at jeg blot skulle bruge min fjernbetjening til at sætte den tilbage til normale låse-indstilling, men kan ikke få det til at virke.
Er vi ikke enige om at:1) Jeg låser bilen på den store knap
2) Trykker endnu en gang på knappen og holder den lidt nede (ca. 5 sek).
3) Der lyder et BÅT fra hornet som indikerer en "advarsel" om at låse-indstillingen nu er sat tilbage til normal.
Eller er det bare mig der ikke forstår at læse manualer ordentligt?
Ovenstående er testet og afprøvet, men ligemeget hvad jeg gør, virker det ikke.
Jeg formoder at der kan være en sammenhæng med at min bagklap opfører sig ekstremt mærkeligt på for tiden - muligvis på grund af frost. Hver gang jeg vil lukke den, klikker den og åbner af sig selv igen.
Jeg kan presse den ned hvorefter den lukker korrekt. Hvis jeg så bruger min fjernbetjening til at åbne dørene, låser bagklap-låsen automatisk op
Nogle idéer?På forhånd mange tak
Simon Testrup