Forfatter Emne: Peugeot 307 HDI, 1,6, 90hk - fejl ved tandstang  (Læst 2815 gange)

dkrazzer

• Gæst
Peugeot 307 HDI, 1,6, 90hk - fejl ved tandstang
« Dato: 04. December 2010, 13:18 »
Hejsa Peugeot eksperter.

Jeg har en Peugeot 307 HDI 1,6, 90 Airvan fra december 2006. Den har lige været til service hos en bekendt, som servicerer Peugeot biler i det firma jeg arbejder for.

Han oplyste at den har en fejl i forindelse med tandstangen og at den ikke kan synes med det. Den er indkaldt til syn senest den 28. december, derfor skal jeg have gjort noget ved det.

Min mekaniker oplyste at man nok ikke behøvede at udskifte tandstangen, men kunne nøjes med at udskifte "enderne" af tandstangen... - (Er ikke teknisk, hvilket i nok har gættet"...;o)

Er der nogen som kender til problemet og evt. nogen som kan anbefale et værksted/privat som kan lave det til en god pris?

På forhånd tak for jeres svar.¨
¨
mvh
Rasmus

dkrazzer

• Gæst
RE: Geografisk: Østjylland
« Svar #1 Dato: 04. December 2010, 13:21 »
Hejsa.

Skulle måske lige nævne at jeg bor i østjylland, hvor jeg også arbejde. Så forslag til værksteder/personer må gerne være i samme område...;o)

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 HDI, 1,6, 90hk - fejl ved tandstang
« Svar #2 Dato: 04. December 2010, 13:52 »
Jeg skal også til syn med min bil Peugeot 407  2004, det gør jeg så, og som regel er det bare om at køre videre uden særlige bemærkninger.
 Men det gælder måske ikke for Peugeot, der skulle jeg have et hjulleje skiftet sidst, men jeg tror at mekanikeren nogen gange laver noget som ikke er helt nødvendigt for sikkerheden.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Goldwing

• Hero Member
    • Vis profil
    • trædrejer
  • By: srubbekøbing
« Svar #3 Dato: 04. December 2010, 16:01 »
Hilsen
Kjeld Andersen

[mail]kjelda@stofanet.dk[/mail]

jonaskristensen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 04. December 2010, 21:51 »
det er garanteret dine spor stænger el. stang som skal skiftes. det er en stang som forbinder tandstangen med styrekuglen ude ved hjulet. på sporstangen sidder der et kugle-led der hvor den er skruet i tandstangen, det led slides som alt andet i dit styretøj, det er ikk en sjælden fejl :) og heller ikke den værste repration at lave, dog skal bilen spores bag efter.
håber det kan hjælpe :