Forfatter Emne: Rystelser i 2.gear i P.607  (Læst 2045 gange)

ome

• Gæst
Rystelser i 2.gear i P.607
« Dato: 11. Maj 2011, 11:05 »
Hej.
Jeg har en Peugeot 607 2.2 fra 2006 som ryster meget i 2.gear under acceleration. Rystelserne er i det vandrette plan altså fra side til side - bilen hopper altså ikke! Der er skiftet: kobling, svinghjul, trækaksler og fælge og dæk er OK, bilen er også blevet sporet men uden reslutat. Så nu er jeg ved at løbe tør for muligheder så måske der sidder nogen som kan hjælpe?:)
Hilsen
ome

silverfox

• Gæst
RE: Rystelser i 2.gear i P.607
« Svar #1 Dato: 11. Maj 2011, 22:38 »
2. gears synkromesh og/eller gearhjul?

ome

• Gæst
« Svar #2 Dato: 12. Maj 2011, 08:40 »
Hej Silverfox
Tak for svaret - jeg har hørt om ejere af P.406 TS4 som har haft lignende problemer uden dog at kunne finde ud af, hvordan de har løst problemet! P.406 TS4 har samme motor som min - ved du om det også er samme gearkasse som de to biler benytter og, hvad gør man ved et defekt gearhjul og kan synkromessen være defekt selvom gearskiftet føles OK?
M.v.h
ome

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12. Maj 2011, 21:24 »
Motor og drivlinie er stort set identisk på de to modeller. Jeg gætter på synkromeshen, da du jo har skiftet stort set alt andet. Enten er det synkromesh/gearhjul eller osse er der et defekt gearakselleje. Ingen af delene er dog decideret typiske fejl på de modeller.
Det kræver desværre en adskillelse af gearkassen for at finde ud af det med sikkerhed. Men prøv at få en tekniker på et Peugeot værksted til at køre en tur med dig og få hans vurdering.