Forfatter Emne: Fartpilot 407 SW  (Læst 1930 gange)

ABCH

• Gæst
Fartpilot 407 SW
« Dato: 07. April 2011, 21:40 »
Hej Alle
Findes der en fornuftig forklaring på, at min fartpilot med - lidt for - jævne mellemrum, ikke virker?
Fænomenet er ikke bestemt af noget særligt, men kan forekomme fra første start på dagen, eller kan virke på vej til arbejde, for så ikke at virke, når jeg skal hjem.
Når jeg konstaterer at den svigter, skal jeg blot standse bilen, slukke motoren, starte igen og herefter virker fartpiloten igen.
Det er ikke et problem, hvis jeg ellers er vågen nok når jeg kører hjemmefra, men det virker pinligt, når min indbyggede dovenskab, tvinger mig ind i nødsporet i starten af motorvejen, for at "nulstille" fartpiloten.
Jeg ved at dette emne har været oppe tidligere, men jeg har ikke kunne finde forklaringen.

Med venlig hilsen
« Senest Redigeret: 07. April 2011, 21:45 af ABCH »

raklev

• Gæst
RE: Fartpilot 407 SW
« Svar #1 Dato: 08. April 2011, 18:39 »
velkommen i elfejl klubben 407 jeg har nøjagtig samme problem men min speed pilot fail plejer at trække en esp fejl med selv om de intet har med hinanden at gøre jeg ved at peugeot skifter for mindst 10.000 så jeg har udskudt det hører også meget gerne fra nogen der har nogle tip

nick7

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 09. April 2011, 17:14 »
Det kan være bremse/stoplys kontakten. prøv at skubbe til bremsen når du kører.:o

Tobis

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. April 2011, 09:13 »
Som fik jeg samme fejl... hører gerne om der er nogen der har nogle ease fixes (til mindre en DKK 10.000)

ABCH

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11. April 2011, 15:29 »
Jeg får ingen fejl i displayet.
Jeg har i øvrigt forsøgt at skubbe til både bremese- og koblingspedal, under køresl, men det sker der ikke noget ved - de fungerer som tiltænkt, ved at slå fartpiloten fra når pedalen aktiveres.

Mit bud er at det må være noget i computeren, eller en fejl i en komponent, men mener så samtidig, at fejlen skulle være mere regelmæssig.
Da jeg kan "genaktivere" fartpiloten ved at stoppe helt, er det mest computeren jeg har som fejlfavorit.