Forfatter Emne: 308 SW 110 med chip?  (Læst 2459 gange)

Bagjuul

  • Gæst
308 SW 110 med chip?
« Dato: 01. April 2011, 19:14 »
Hej, jeg har en 308 SW 110 (6 gear) som jeg jeg overvejer at få chippet.
Jeg køre meget hver dag, så det kunne nogle gange være fedt med ldt mere moment og at den vil gå lidt længere på litteren. Jeg skal ikke bruge de ekstra kræfter til at køre "råddent" ;-)

Jeg er ikke  bange for selve motoren, men mere min kobling!

De fleste bokse lover ca 135/140 hk og 320 Nm....! Det er jo det samme som 308 2,0 hdi.
Og så er mit spørgsmål: Bruger 1,6 HDi og 2,0 HDi ikke samme kobling og gearkasse? I så fald burde den kunne holde...

Har set lidt på denne model som jeg har fået anbefalet af en ven som har fået chippet sin Passat uden problemer.
http://www.bestchip.dk/index.php?menuid=39&expand=1,11,39
Hva siger i?

Anders

silverfox

  • Gæst
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #1 Dato: 02. April 2011, 11:07 »
Lad være med det. Kobling er ikke den samme gearkassen heller ikke. Desuden er der en grund til, at en 308 2.0 HDI har større bremser....
De penge du evt. sparer i brændstof ved at chippe, kan du regne med at bruge på reparationer i stedet.
1.6 HDI er bare en utrolig følsom konstruktion; passes den ordentligt er der ingen bøvl. Men efter min mening bør du ikke få den chippet.

larsK

  • Gæst
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #2 Dato: 02. April 2011, 18:09 »
Enig med Silverfox..

sttn

  • Gæst
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #3 Dato: 02. April 2011, 20:52 »
Hej

kobling skift på en 307 ( 136 hk) med alt ca 13.000 så;)

Bagjuul

  • Gæst
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #4 Dato: 03. April 2011, 18:18 »
Koblingen på 307 var skod... Fik skiftet 2 stk på en 90 HK HDI... Dohhh.

Men kan forstå på jer at i ikke ligefrem anbefaler det. Men sjov nok snakkede jeg lidt med en Peugeot mekanikker i fredags. Han sagde at drivlinen i 308 1,6 HDI og 2,0 HDI er den samme, Kobling gearkasse m.m.... På de nye modeller er bremser også de samme.

Han mente sagtens kobling, gerkasse m.m. kunne holde, men sagde som jer også som jer, at man skulle passe på selve motoren da den er lidt følsom.
Og hvis man endelig skulle få chippet den så sørge for at det vare et gennemtestet produkt og så måske nøjes med max 120-125 hk og ca 300 Nm.
Men igen... garantien smutter hvis det bliver opdaget...såååå...

Jeg ved sku ikke....

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #5 Dato: 03. April 2011, 19:02 »
Jeg vil ikke chippe eller bruge fyringsolie, det er ikke nødvendigt.

Skrevet Juli 2009:

Peugeot 407 2,0 HDI dec 04

Jeg synes at koblingen til bilen er for dårlig, når den ikke kan holde til momentet i motoren, min blev skiftet i 2008 og har nu skredet i koblingen igen. (det kostede 14.533,45 incl forhandlet 10% rabat)
FDM siger jeg skal have en ny, men det siger Peugeot ikke.
Jeg kan se at sidst det at koblingen skred første gang var i 2006, hvor så bilen ikke ville køre længere i 2008 (ca. 88.000 km)
Findes der ikke noget der kan holde, jeg har haft bil siden 1957, og der har været meget i vejen i tidens løb, men koblingen har der aldrig før været problemer med
(min sidste bil før denne var en Audi A4 95 der kørte 255.000 km, uden hverken kobling eller udstødning blev skiftet)

Skrevet April 2011:
Jeg må sige at den holder endnu på 135.000 km, men jeg tænker også stadig på koblingen, når jeg kører.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

Bagjuul

  • Gæst
RE: Nu chippet :-)
« Svar #6 Dato: 18. April 2011, 09:44 »
Fik en standard chipboks hjem fra et firma på nettet (ingen navne nævnt) hvor de reklamerede med installation på 5 min…. Jo tak.
Ud over at jeg efter at jeg havde købt den fik læst noget mere om disse cipbokse og faktisk havde fået lidt kolde fødder så besluttede jeg mig alligevel for at prøve at montere den for at se hvad det kunne give.
MEN.. På en 308 HDI sidder comonrail stikket som man skal montere boksen til gemt helt inde bag på motoren og er altså fuldstændig umuligt at komme til for normale mennesker. Selv da jeg fik afmonteret indsugning og batteri kunne jeg ikke komme til. Så boksen blev returneret.
I mellemtiden har jeg hørt og læst en masse om Per Mai fra ScanTune i Galten. Så jeg fik en snak med ham om hvad muligheder han kunne tilbyde.
Så jeg kørte min bil til Galten, med besked om at min bil ikke skulle voldtunes, men kun optimeres så han var sikker på at bilen kunne holde til det.
Første kontrolmåling viste 108 HK og 242 Nm. Og så gik Per ellers i gang med at justere på rullefeltet. Efter 3 forsøg ( 1½ time) var han tilfreds og vi ente ud med 131 hk og 318 Nm. Jeg fik en udskrift og bilen blev testkørt af Per.
Jeg har nu en bil, som ud over lige at have fået lidt ekstra kræfter, går ca. 2 kilometer længere på litteren og lige fået de kræfter som man en gang imellem har ”manglet” … Bilen er på ingen måde blevet vild og ved normal kørsel bemærker man næsten ikke de ekstra kræfter. Først når der lige skal overheales i 6 gear på motorvejen kan man mærke at der er kommet bøffer i motoren. Herligt :-)
Jeg kan klart anbefale Per som virkede professionel.  Jeg snakkede med et par kunder som begge havde fået optimeret deres biler før ved Per og nu vente tilbage.

Prisen kan i selv tjekke…

silverfox

  • Gæst
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #7 Dato: 19. April 2011, 07:00 »
Scantune har et godt ry og Per er helt sikkert blandt de bedre i branchen, men jeg mener stadig at det er en dårlig idé og er bange for at du vil fortryde det. Jeg håber dog at din bil fortsat kører som en drøm...

Kenneth h

  • Gæst
RE: 308 SW 110 med chip?
« Svar #8 Dato: 21. April 2011, 00:59 »
Hey..

Se lige indlæget om tunings bokse...

Få den EOBD tunet af GEMA..

Så køre det...