hej her inde.
har lige et par problemr med en 405 1.6 årg. 95-96
1. Den bliver temmelig varm med mindre jeg tænder for varmen i bilen, så kan den godt holde sig på ca 90 gr. men ellers hedder det 110.
Jeg har skiftet termotaten men lige meget hjalp det. Jeg fylder vand på med en flaske vendt på hovedet og bunden skåret af. fylder den op med man og lufter ud ved termostane og køleren. lader motoren køre imens.men når den køre kommer der ikke vand ud ved kølerens udluftnings skrue før bilen har været slukket et par minutter og kølet lidt ned.. så virker det som om der bliver åbnet for termostaten og alt vandet i flasken forsvinder :-) hvad kan det værre??
2. den kan simpelhen ikke tage ret meget gas.. ville tro den max kommer op på 3000 omdr. så kan højst køre 100 km/t.
når den kommer op i de omdr. knalder den simpelhen og lyder som hvis den fik for meget luft eller benzin. fik at vide fra ham bilen er købt af at han havede skiftet den del hvor indsugningen og bezinen kommer ind (kan ikke finde ud af hvad den hedder) og han sagde til min kæreste det var fra en mindre model.. har så selv skiftet til en rigtig med det ændrede intet.. hvad kan problemet være her???