Forfatter Emne: Hmm  (Læst 1879 gange)

NiCoL

• Gæst
Hmm
« Dato: 08. December 2005, 17:49 »
Jeg har en bette Rallye, og den er startet på, nogen dage, sket 2 dage på 14 dage med mellemrum, at den går ud, så den ikke kan stå i tomgang.. Jeg ville gerne tro at det bare er vinteren men men, det er også selvom den er varm... Det kan ikke være batteriet da jeg lige har købt det ( Yellow Top til 1999,-) Og ja det er opladt....! Nogen der ved hvad Fanden det mon kan være....?

Clavil

• Gæst
RE: Hmm
« Svar #1 Dato: 09. December 2005, 10:48 »
Hej NiCol

Kan jo være koldstarts systemet det er galt med.
Men en lille sjov en, som før er set virke, også på nye modeller med motorstyrings computer, en liter karburator sprit næste gang du tanker.
Det er da billigere at prøve det før man får chekket tingene via computer.

Clavil

NiCoL

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. December 2005, 12:03 »
Citér
Clavil skrev:
Hej NiCol

Kan jo være koldstarts systemet det er galt med.
Men en lille sjov en, som før er set virke, også på nye modeller med motorstyrings computer, en liter karburator sprit næste gang du tanker.
Det er da billigere at prøve det før man får chekket tingene via computer.

Clavil

Hmm det er med indsprøjtning, så burde det være nødvendigt? Eller....
« Senest Redigeret: 09. December 2005, 12:04 af NiCoL »

jesper-mi16

• Gæst
« Svar #3 Dato: 09. December 2005, 21:04 »
nødvendig næhh... men der sker intet ved at prøve.... metanol som speedway kørene køre på... det virker.... hehe.B)

Clavil

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10. December 2005, 14:58 »
Hej NiCol

Du har forsåvidt ret - meen det har vist sig at vandperler kan samles i filter regulatorer etc.
Har arbejdet med biler siden 1968 - har i en stor del af tiden også været mekaniker på div. rallybiler - har en lang periode været faglig konsulent for BMW klubben og har forestået værkstedsaftener med dem - men har nu skiftet Bimmeren ud med en 307 SW 2,0 benzin.
Men som du selv skriver - det bør ikke være nødvendig med karburatorsprit på en bil med indsprøjtning. men mener dog stadig at det er en billig måde for at se om det hjælper og hvis det hjælper er det ikke nødig at fortsætte med spritten, før problemet opstår igen, vandsamlingerne er jo være væk.
Venligst
Clavil

NiCoL

• Gæst
RE: Filter
« Svar #5 Dato: 11. December 2005, 17:46 »
Jeg har fundet ud af det.. Rensede kn filteret, og derefter virkede det... Den står meget bedre i tomgang nu end før... Så hvis det skulle ske for nogen af jer derude, så rens filteret det kunne jo ske det virker... :)
« Senest Redigeret: 11. December 2005, 17:46 af NiCoL »