Hej Mulle
Jeg har oplevet det samme med dataledningerne ,på en tilsvarende model,men jeg ved ikke om der var fejl på instrumenter .
BSI boksen var vandskadet .En ny BSI boks,som burde være næsten plug and play ,måtte jeg manuelt kode VIN nr ind i boksen,det skulle den selv hente fra speedometer. Jeg fik desværre kodet forkert VIN nr i bSI og 0000 ind som nøgle kode ,da den hænger sammen med motorstyring osv, kan den ingenting med et forkert VIN nr og måske heller ikke med forkert nøgle kode ,Jeg fandt ee-prommen i boksen og nulstillede den , trak nogle nye ledninger til speedometer og fik kodet BSI med koden fra nøglekortet osv.
Jeg fandt ikke ud af hvor data ledningerne var afbrudt, jeg havde ellers næsten splittet hele instrumentpanelet i atomer,men jeg fandt dog et par guldkorn.
Hvis i skal bruge en brugt BSI boks ,skal det være fra en anden tilsvarende model og den skal nulstilles inden den kan bruges. Når den er monteret skal den kodes med PP2000 og derefter initialiseres.
Her er en lille guide.
Nulstilling Peugeot 406 årg.2000 Siemens BSI boks ,find eeprom ( 8 benet 93C66),lod den ud og slet den (skriv FF som data i den) monter den igen og BSI boksen er som en ny.
Procedure for initialisering af BSI (skal udføres efter kodning)
1. Afbryd testudstyret PP2000. ,hvis det er tilsluttet
2. Rul førerens vindue ned,åbn motorhjelm og sluk alt udstyr
3. Sørg for at alle døre er lukket, og fjern nøglen fra
tændingslås
4. Vent i 3 minutter, tag bilens batteri fra og vent 30 sekunder.
5. Tilslut bilens batteri, vent yderligere 30 sekunder (ikke åbne døre!)
6. Tænd for det korte lys gennem førerens vindue.
7. Nøglen i tændingslås og kontrollér systemets funktionalitet.
8. Hold låseknappen på tasten nede i 10 sekunder.
9. Fjern nøglen- prøv centrallås
10. Start motoren og kontrolere at alt fungerer.
Hvis du ikke får initialiseret rigtig kan det resultere i fejlagtig betjening af mange BSI relaterede emner.
Det kan være nødvendig at prøve at initialisere et par gange.