Hej - jeg skal have skiftet bremseskiver+klodser på alle 4 hjul. Jeg har tidligere selv skiftet forbremser på en anden bil, men der havde jeg en Haynes værkstedsmanual, hvilket ikke eksisterer til en Peugeot 407. Hvilke ting skal man være særligt opmærksom på?
Jeg mener at stemplerne i bag skal skrues tilbage...skal der bruges specialværktøj til det, eller kan det klares med f.eks. en skruetvinge og en vandpumpetang? Jeg læste et sted at håndbremsen skal "skrues tilbage" - nogle forslag til hvad der menes her?
Også gerne oplysninger om anvendelse af silikonefedt/kobberfedt/alufedt. Jeg ved at kobberfedt/gummi ikke dur sammen, og at kobberfedt heller ikke er så godt til alu(ved ikke om der er aludele hvor jeg skal rode). Kan kobberfedt helt erstattes med alufedt, og kan alufedt gå til gummi? Det silikonefedt jeg har set kan kun tåle +200 grader, så vil det være ok til stempel og glidere.
Skal man smøre et tyndt lag alufedt mellem bremseskive og nav, for at det senere er nemmere at afmontere - eller skal man lade være pga. evt. dårligere varmeafledning?
Jeg har ringet til nogle værksteder for tilbud, og prisen er 5000-6000 kr. inkl. montering. Jeg har planer om at købe delene hos Refako.dk for ca. 2800 kr, dog måske Brembo forskiver fra Mekonomen, da de også koster ca. 600 kr pr. stk. som Refakos NK skiver. Alle de værksteder jeg har hørt bruger Bremboskiver. Mekonomens klodser og bagskiver er lidt dyrere end hos refako(sammenlagt ca 800-1200 kr afhængig af klodser, så er der nogen der kan tale for eller imod producenterne? Hos Refako er det kun NK-dele, og hos Mekonomen er det Brembo skiver og Mekonomen/ATE/Mintex klodser.
Håber I har lidt input. Første skridt for mig er at finde ud af hvilke ting man skal være særligt opmærksom på ved udskiftningen, og om det evt. bliver for avanceret for mig.
Mvh. Kim