Forfatter Emne: tomgang  (Læst 2053 gange)

handymanden

• Gæst
tomgang
« Dato: 05. November 2005, 12:09 »
Er der nogen af jer der har problemer med at holde jeres 406 i tomgang , det er ikke altid det er sådan men når det er kan min bare ikke holde sig i live og dør hele tiden, når den så har stået et stykke tid og sundes sig så starter den fint og kan stå i tomgang.
Har i prøvet det og hvad kan evt. løse problemet ?

JR Peu406geot

• Gæst
RE: tomgang
« Svar #1 Dato: 05. November 2005, 20:43 »
Jeg har ingen problemer med det, men har hørt om mange der har eller har haft, var da oxo selv ude og prøve 1 der havde da jeg købte den jeg har nu...

Jeg har i flere forbindelser hørt at tomgangs reguleringen, som vist er kaldet en "stepmotor" kan drille lidt på 406`eren, den skulle sidde monteret på fronten af gasspjælshuset med et par bolte og et stik..

Nogle hørte jeg havde succes med bare at rense den og andre skiftede den vist bare, men så tror jeg nok man skal have Peugeot`s pc monteret, for at få den kalibreret..desværre :|

Håber det kan lede dig lidt på vej ;)

J.R.

handymanden

• Gæst
« Svar #2 Dato: 06. November 2005, 07:52 »
Tak for det , så ved jeg da hvad jeg skal lede efter ;)

JanL

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. November 2005, 08:32 »
Stort set ALLE Peugeot'er og Citroener får problemer med stepmotoren til reguleringen af tomgangen indenfor 4år og jeg ville helt sikkert skifte den da det er nemt og den koster kun 600kr. til en 406'er.
Der skal ikke kobles noget til for at optimere den men jeg mener man skal dreje nøglen til tænding i ca. 10sek. (ikke med starter på KUN tænding) og derefter dreje tilbage i neutral eller 0 ...... derefter starter man og så spiller det. Hvis tomgangen mod forventning står højt kan man demontere + polen i 0,5 time så motorstyringen nulstilles derefter skal den køres ind igen hvilket sker over de næste par dage ved almindelig dagligt brug og varieret kørselsmønster hvor den vil optimere sig gradvist.
Mvh
Jan