Forfatter Emne: 207 SW HDI FAP årg 2010 service...80.kilo  (Læst 2282 gange)

morgan

• Gæst
207 SW HDI FAP årg 2010 service...80.kilo
« Dato: 13. December 2011, 19:24 »
Så har jeg sagt "nope" til Peugeot service...

Har taget den ned til FDM service, da min chef er ven med lederen...

Der er kun blevet lavet et olie skift inde for "C2" 5/30, og bilen er gennem tjekket.

Teknikker har konstateret at der ALDRIG er blevet skiftet oliefilter på min bil...
Han sage at det bulbede ud med olie, selvom at motor var drift varm
Det sørglige ved det er at det er et 80.000 km service..

Det mest uheldige er at det er Næstved der har ALTID lavet min bil, og jeg har altid sat min lid.

Kan sige aldrig mere Peugeot service fra min side...... aldig

larsK

• Gæst
RE: 207 SW HDI FAP årg 2010 service...80.kilo
« Svar #1 Dato: 13. December 2011, 19:37 »
der kommer altid olie ud af de oliefiltre når du tar dem af.. du har ikke en chance for at se om det filter er skiftet...

og FDM er ikke lige nogen at råbe op om! vi har haft mange jeg gentager mange omager fra dem..

P.S kommer ikke selv fra Næstved
men kan ikke forestille mig de ikke har skiftet det filter..

morgan

• Gæst
« Svar #2 Dato: 13. December 2011, 19:40 »
Citér
larsK skrev:
der kommer altid olie ud af de oliefiltre når du tar dem af.. du har ikke en chance for at se om det filter er skiftet...

og FDM er ikke lige nogen at råbe op om! vi har haft mange jeg gentager mange omager fra dem..

Min gearkasse var som NY, der har ALDRIG været en dråbe olie ned på kase og kobling slavecylinder...

Han undersøgte filter, og sage at der var plasma af gammel olie på filter og han viste mig filteret og jeg har aldrig set et filter så snasket.....jo på en z1000 tank under militæret.
« Senest Redigeret: 13. December 2011, 19:44 af morgan »

morgan

• Gæst
« Svar #3 Dato: 13. December 2011, 20:02 »
Citér
morgan skrev:
Citér
larsK skrev:

Min gearkasse var som NY, der har ALDRIG været en dråbe olie ned på kase og kobling slavecylinder...

Han undersøgte filter, og sage at der var plasma af gammel olie på filter og han viste mig filteret og jeg har aldrig set et filter så snasket.....jo på en z1000 tank under militæret.

Jammen så skal jeg være glad... De sætter ny kasse på hver gang.

Sjovt jeg har sat en klud imellem indsugning og batt, "den er rød og foldet 5 gange" pga den vibere og røv irreterende at høre på... Den klud sidder fra day 1 hvor jeg købte bil...."samme sted"

Nu blev der skiftet olie hos FDM, og han kunne OVERHOVED IKKE undgå at spilde, da det er et indsats filter...

Føler mig bollet i røven af Peugeot... verdens dejlige bil, men verdens.............sure røv huld....:(
« Senest Redigeret: 13. December 2011, 20:09 af morgan »

morgan

• Gæst
RE: Lars skriver
« Svar #4 Dato: 13. December 2011, 20:30 »
Der vil ALTID komme en dråbe olie.....

Der har aldrig været en dråbe olie på kasse , slavecylinder eller noget... "nyt" Der er analyseret og keine oil på los alu kasse, som altid vil vise olie tegn pga støbning.......( støbejen/allu har altid støberiller"... og det KAN ikke skjules mht olie.

lars du har ret.!!!!!! og jeg vil gøre alt for at fortælle at peugeot snyder i service.....
;)
« Senest Redigeret: 13. December 2011, 20:35 af morgan »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 13. December 2011, 22:40 »
Hvis du løsner filteret så det får en smule luft , løber olien ned i bundkarret  det kan ses for olien løber ud af bundproppen  jeg kan til hver en tid skrue det filter af uden at der løber en eneste dråbe olie ned af filterkonsollen , og filteret er lige så sort efter 15000 som 50000 km ,  det er nogle billige point at score  særlig hvis nogen hopper på den

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 14. December 2011, 07:02 »
Jeg vil også sige at jeg nægter at tro på at det filter aldrig har været skiftet. Det ville uden tvivl have givet dig problemer, såfremt du havde kørt med det samme filter i 80.000 km. Jeg giver heller ikke selv meget for FDM service. Deres ansatte er som regel langt fra de skarpeste knive i skuffen....

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 14. December 2011, 09:06 »
Da jeg var hos FDM for at få skiftet dæk, fortalte jeg at mit display viste fejl ved blinkys,
” Der er altid noget i vejen med El i de franske biler.” sagde han.

Senere fandt jeg ud af ved hjælp af brevkassen her at jeg skulle rykke i ledningerne ved baglygterne så det nu er i orden igen.

Jeg er glad for Peugeot service i de 7 år jeg har brugt dem.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

tvmanden

• Gæst
« Svar #8 Dato: 16. December 2011, 00:41 »
Jeg har skiftet filter og olie på en 207 1,6HDi , jeg har ikke set efter med lup osv.,men tror ikke jeg spildte en eneste dråbe olie

morgan

• Gæst
« Svar #9 Dato: 23. December 2011, 09:12 »
tror og håber at I har ret, for elles er jeg dybt skuffet.