Forfatter Emne: Fartpilot i 406 ST HDi  (Læst 2241 gange)

staun

• Gæst
Fartpilot i 406 ST HDi
« Dato: 19. November 2005, 18:15 »
Hej,

Har været på udkik efter en fartpilot til min 406 ST HDi (2000/02) og har fundet en gut der siger at han har en liggende.

Han siger samtidig at den kun passer til en HDi (hvilket jo er ok) og at der ikke skal andet til end selve armen der skal monteres på ratstammen og derefter aktiveres i computeren. Det skal en autoriseret mekiniker selvf. lave.
Kan det passe at man ikke skal have andet end selve armen ??

Mvh. Søren

handymanden

• Gæst
RE: Fartpilot i 406 ST HDi
« Svar #1 Dato: 19. November 2005, 19:20 »
jeg fik en fartpilot i min 406 2.0 st og der sidder en box ude i motorrummet og den skal du da have med også .
jeg vil tro at man selv kan montere den hvis man er lidt fiks på fingerene .
Held og lykke med det .

staun

• Gæst
« Svar #2 Dato: 19. November 2005, 19:28 »
Ja, det ville jeg også have gættet på - og det er jo nok den der koster det meste.
Forklaringen var at en HDi allerede er elektronisk styret, så dimsen skulle bare monteres og tilsluttes. Boksen i motorrummet skulle ikke monteres på en HDi ??

Må hellere lige snakke med min mekaniker - det lyder ikke helt rigtigt.

Tak for svaret.

Søren

staun

• Gæst
« Svar #3 Dato: 21. November 2005, 22:03 »
Hej,

Nå, bare lige til dem som er interesseret :)

Efter at have snakket med Peugeot idag, viser det sig at på nogle 406 HDi'er er det faktisk kun nødvendigt at montere armen på ratstammen for at få en fartpilot. Det kommer an på den aktuelle controller boks der sidder i bilen. Først kom nogle modeller hvor det ikke kan lade sig gøre uden ny controller, derefter en række med ny controller (hvor det kan lade sig gøre), og så på de sidste kan det igen ikke lade sig gøre uden ny controller i motorrummet.

Er man så heldig at have en model med den rigtige controller kan en fartpilot installeres for ca. 1000,- kr + moms.

Søren

Thomas 307 SW

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #4 Dato: 21. November 2005, 23:26 »
Hej Staun

Det er lækkert når folk vender tilbage med svar og resultater på deres spørgsmål.
Tak for det.
Mvh. Thomas Trydal, formand PCDK.
Nu med 308 SW GT THP 175 2008.