Forfatter Emne: generator?? eller laderelæ??  (Læst 1846 gange)

jimmi1989

• Gæst
generator?? eller laderelæ??
« Dato: 18. December 2011, 17:35 »
hej. var ude og kører i min peugot 205 igår, hvor der ingen problemer var, men da jeg skulle kører lidt senere ville den ikke sige en lyd når jeg drejede nøglen. så jeg ladede batteriet op, og så startede den fint, men den ville kun holde sig igang i 5-10 minutter, så var den helt død igen. tænkte det nok var batteriet som var færdig, så tog min fars batteri og satte på, og så kunne den godt holde sig igang. så begyndte og kører ud efter et nyt i thansen, men nåede kun 8-10 km så døde den helt igen. min søster kom og kørte mig hjem efter slæbe tov, og var så ude ved bilen igen 2 timer senere, men så ville den godt starte igen uden problemer, så kunne kører de 8-10km hjem igen, men så døde den helt igen. nogen der ved om det er min generator som er færdig?? for hvis det er det lyder det bare mærkeligt at der pludselig var strøm på igen efter noget tid, så jeg kunne kører igen?? på forhånd tak..

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: generator?? eller laderelæ??
« Svar #1 Dato: 18. December 2011, 17:53 »
lyser ladelampen. prøv at måle hvor meget strøm der er på den når den går ud, prøv at se hvor meget strøm den lader med eller ikke lader med
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

jimmi1989

• Gæst
RE: svar
« Svar #2 Dato: 18. December 2011, 18:21 »
altså når jeg har ladet batteriet op og starter den så lyser batteri lampen, hvis det er det du mener. og så er battriet ca 12, 4 volt, og når den går ud er den ca 8.0 volt

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: generator?? eller laderelæ??
« Svar #3 Dato: 18. December 2011, 20:17 »
prøv at se hvor meget den lader med når du har startet den, skule gerne lade med ca 13 v
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L