Forfatter Emne: Servostyring P207 1.6HDi Sportium  (Læst 3638 gange)

hks

  • Gæst
Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Dato: 14. Januar 2012, 15:25 »
Halløj.
Vi har netop fået os denne fine bil og har kørt første lange tur i dag.
Jeg synes servostyringen bliver alt for hård og dermed upræcis ved motorvejskørsel.
Er det noget der kan gøres noget ved ?

Mvh
Henning

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #1 Dato: 15. Januar 2012, 18:51 »
Det er variabel så effekten aftager med bilens hastighed  , hvis du havde samme virkning som ved parkering ville den være farlig at køre på motorvej med  , hvad vil du egentlig bruge servo til på en motorvej  håber da ikke det er fordi du vil vende om ;)

hks

  • Gæst
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #2 Dato: 16. Januar 2012, 20:35 »
Hehe - nej har ingen planer om at vende rundt på motorvejen :)

Jeg er klar over at servostyringen er hastigheds afhængig, men synes bare den er for "stiv" i det på motorvejen, og det kunne være fint at den blev bare lidt blødere.
Men det har jo meget med "vanlig kørestil" at gøre :)

Min 206+ har ikke samme "problem" og er faktisk fantastisk dejlig at køre langt i - også uden fartpilot.

207'eren afløser iøvrigt vores pragtfulde (men efterhånden meget dyre...) 607'er, og jeg er helt på det rene med, at samme komfort fås ikke i en 207'er :)

/Henning

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #3 Dato: 16. Januar 2012, 22:07 »
Servo på en 206 er på traditionel vis med olietryk som trækkes af motoren  ...   på 207 er det elektrisk med en el-motor  som er meget kraftig i virkningen især ved parkering og langsom kørsel

jjesp

  • Gæst
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #4 Dato: 16. Januar 2012, 22:14 »
Servostyringen skulle helst være slået helt fra ved motorvejskørsel. Så mon ikke det bare er selve køreegenskaberne du mærker? Din 206+ er en del lettere i konstruktionen. Og hjulene er mindre. Og sikkert meget andet. Har selv kørt i en 206+ mange gange. Og jeg må erkende at den faktisk kører godt ;) Og meget anderledes end min 207 SW. Men det er altså ikke servostyringen der gør det efter min mening.

hks

  • Gæst
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #5 Dato: 18. Januar 2012, 08:44 »
Ja - det er netop dét, at servo reguleringen er elektrisk og hastigheds afhængig der gør, at jeg kunne forestille mig at styringen kan justeres.
Men det skal jo nok ske i computeren, hvilket jo ikke er det samme som at stille på et potmeter...

Det er nok en "nørdet" peugeot mekaniker man skal have fat i, jeg synes i hvertfald, at det kan gøres bedre :)

/Henning.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #6 Dato: 18. Januar 2012, 19:31 »
Hvis du mener der er noget unormalt burde du prøve et peugeot værksted og lade dem prøve bilen  , der kan ikke justeres på servo effekten  , men der kan skiftes en defekt del

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #7 Dato: 18. Januar 2012, 20:15 »
Har du set efter om der er nok servo olie på den
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #8 Dato: 18. Januar 2012, 22:19 »
Der ikke servoolie på en 207  det er 100% elektrisk  trækker op til 85 Amp ved belastning

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Servostyring P207 1.6HDi Sportium
« Svar #9 Dato: 18. Januar 2012, 23:20 »
Citér
KHJ skrev:
Der ikke servoolie på en 207  det er 100% elektrisk  trækker op til 85 Amp ved belastning

ok
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L