Forfatter Emne: BSI-problem? (406 ´99)  (Læst 3248 gange)

EazyOne

  • Gæst
BSI-problem? (406 ´99)
« Dato: 12. Januar 2012, 14:36 »
Hej alle.
Jeg er den *lykkelige ejer af en 406 1.8 sl/st fra 1999
Jeg har haft et periodisk problem med at starte bilen.
(Første gang for ca. 3mdr.siden, anden gang i forgårs, og igen i morges)

Når nøglen drejes til "start" tørner motoren ikke, men en del lamper lyser (lidt forskelligt hvilke), første gang problemet opstod tørnede kølerblæseren istedet for startermotoren.
2 af gangene har relæet ved siden af ECUen(i boksen) klikket helt ukontrolleret.

Alle 3 gange har problemet været løst ved at pille en batteripol af nogen timer. (Men det kan konen jo ikke vente på, hvis hun er ude og handle ind:o )

Jeg har kørt test alle gangene med PP2000 og den viser efterfølgende ingen fejl.

Når jeg læser rundt omkring, får jeg en fornemmelse af fejl i BSIen, nogen der kan be-/afkræfte dette?..

Alle input er velkomne, da dette driver mig til vanvid...

supp. info:
Motortype: XU7JP4
Motorcomputer: Sagem SL96
BSI: Siemens D9 B3

På forhånd tak
EZ1
« Senest Redigeret: 13. Januar 2012, 01:09 af EazyOne »

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2012, 23:12 »
Det kan være  en fejl i tændingslåsen  eller starteren

EazyOne

  • Gæst
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2012, 01:07 »
Citér
KHJ skrev:
Det kan være  en fejl i tændingslåsen  eller starteren


Nogen idé til hvordan jeg kan fastslå det?..  Måle måske?

Og HVIS det skulle være tændingslåsen, vil jeg så kunne kode en brugt en om?..  syns ikke jeg har set mulighed for det via PP2000..?.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2012, 19:27 »
Ja du kan bruge en brugt  , du skal bare bruge dit eget nøglehoved og nøgleklingen som passer til låsen   , der skal så ikke kodes noget på den måde

EazyOne

  • Gæst
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #4 Dato: 16. Januar 2012, 16:25 »
Citér
EazyOne skrev:
Jeg har kørt test alle gangene med PP2000 og den viser efterfølgende ingen fejl.


Jeg fik igår installeret DiagBox, og kunne derved teste lidt mere.

Nu fik jeg (som ventet) en fejl på BSIen, men den mener det er ledningsproblemer.. :|
Da jeg også har periodisk udfald på TEMP-måleren, er det vel ikke usandsyneligt!..

Nogen der har erfaringer med "svage" steder på ledningsnettet i 406eren?...   Og sekundært: Nogen der ligger inde med ledningsdiagram, så det vil være LIDT mere overskueligt at måle på!?..


/EZ1

sgt

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 332
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • sgt
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #5 Dato: 16. Januar 2012, 18:03 »
Her er lidt at kigge på... :-)





































« Senest Redigeret: 16. Januar 2012, 20:43 af sgt »
307 T6 SW 2.0 HDi Griffe (RHR) 2005 160.000km
406 st.car 2.2 HDi (4HX) TS 2001 295.000km, solgt

EazyOne

  • Gæst
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #6 Dato: 16. Januar 2012, 19:12 »
sgt: TAKKER....

Der er lidt natlæsning!  :D

/EZ1
« Senest Redigeret: 16. Januar 2012, 19:13 af EazyOne »

EazyOne

  • Gæst
RE: BSI-problem? (406 ´99)
« Svar #7 Dato: 06. Februar 2012, 13:42 »
Problem løst!....:)
Fejl IKKE fundet!.. :(

Fandt ved et tilfælde ud af at alt fungerer fint ved at montere en ekstra stelforbindelse på toppen af motoren!!?..

/EZ1
« Senest Redigeret: 06. Februar 2012, 13:43 af EazyOne »