Forfatter Emne: Koblingspunkt  (Læst 3444 gange)

jjesp

  • Gæst
Koblingspunkt
« Dato: 04. Januar 2012, 23:10 »
Hej.

Har en 207 SW som er en  lille måned gammel og har kørt 2000 km. I starten var koblingspunktet meget lavt. Men nu er det næsten så højt, at jeg kan have svært ved ikke at file på koblingen. Er det normalt at koblingspunktet flytter sig så meget på en ny bil?

Mvh
Jan

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Koblingspunkt
« Svar #1 Dato: 05. Januar 2012, 09:11 »
nej, den skal nok have justeret kablet
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Autoholm

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 176
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Koblingspunkt
« Svar #2 Dato: 05. Januar 2012, 09:13 »
Det er ikke normalt, men måske skal det bare justeres. Få det checket med det samme. Jeg ved ikke om koblingen er på kabel eller hydraulisk, men hvis koblingspunktet ligger helt i toppen af pedalvandringen så er der fare for at koblingen fedter og bliver ødelagt. Der skal være ca. 1cm. frigang i toppen. På nogle biler er der ikke stop for pedalen og man kan så se at pedalen til sidst sidder meget længere oppe end bremsen. I disse tilfælde fedter koblingen ikke, men hvis der er stop på pedalvandringen så skal frigangen justeres løbende som koblingen slides, ellers svarer det til at man sidder med foden på koblingen. mvh peter
406 2.0 hdi aut. 2003 475000 km. C8 2.2 hdi 2003
Tidligere: Mondeo 1.8 td 94, Golf 2 1.8 87, Passat 1.6 d 82, Scirocco 1.8 79, Golf 1 1.3 82, Polo 1.3 GLS 78, Corolla 1.8 d 82, Hiace 2.2 d 81, Cortina 1.3 75, Allegro 1.1 75, Austin 1000 75 spansk produceret.

jjesp

  • Gæst
RE: Koblingspunkt
« Svar #3 Dato: 05. Januar 2012, 17:56 »
Tak svarene. Den må lige forbi Peugeot. Det skal den alligevel fordi en stor Volvo 850 valgte og køre ind i mig bagfra. Jeg havde ikke en gang haft den en uge. Det ødelægger lidt den dejlige fornemmelse ved at have købt ny bil :(

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Koblingspunkt
« Svar #4 Dato: 05. Januar 2012, 18:31 »
Citér
jjesp skrev:
Tak svarene. Den må lige forbi Peugeot. Det skal den alligevel fordi en stor Volvo 850 valgte og køre ind i mig bagfra. Jeg havde ikke en gang haft den en uge. Det ødelægger lidt den dejlige fornemmelse ved at have købt ny bil :(

Ja det er sur røv, prøvede det samme med vores 407er 14 dage efter køb, fik en Opel vivaro i røven
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

larsK

  • Gæst
RE: Koblingspunkt
« Svar #5 Dato: 06. Januar 2012, 18:31 »
man kan ikke justere kabel på den bil enten er der med hydraulik ellers et selvjusterende kabel..

jjesp

  • Gæst
RE: Koblingspunkt
« Svar #6 Dato: 08. Januar 2012, 16:35 »
Ja det må være hydraulik. Det mærkelige e,,r at når jeg lige starter bilen, så er de 2-3 første gearskift med et lavt koblingspunkt. Men så stiger det. Måske er der luft i systemet. Men jeg må se hvad de siger på værkstedet i denne uge.

Mvh
Jan