Forfatter Emne: Peugeut 106 - lys slukker ikke  (Læst 2328 gange)

Thomasboje

• Gæst
Peugeut 106 - lys slukker ikke
« Dato: 11. Januar 2012, 17:42 »
Hej

Jeg har fået et problem med min ellers velkørende Peugeot 106 fra 1993. Næsten konsekvent ved slukning af motor forbliver lyset tændt - både lygter og instrumentbræt. Sluk og tænd bilen en del gange over 5-10 min.lykkedes det som regel. Hvis jeg istedet kører et par meter frem og tilbage lykkedes det næsten hver gang i første forsøg. Jeg har også noteret mig, at sætter jeg tænding på uden at starte motoren, forbliver lyset også tændt når jeg slukker for tændingen igen og det uanset hvor man mange jeg forsøger.

Det var lidt en længere sludder.. Nogle ideer til hvad der er galt? Ny tændingslås eller..?

Mvh
Thomas

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeut 106 - lys slukker ikke
« Svar #1 Dato: 11. Januar 2012, 17:55 »
Citér
Thomasboje skrev:
Hej

Jeg har fået et problem med min ellers velkørende Peugeot 106 fra 1993. Næsten konsekvent ved slukning af motor forbliver lyset tændt - både lygter og instrumentbræt. Sluk og tænd bilen en del gange over 5-10 min.lykkedes det som regel. Hvis jeg istedet kører et par meter frem og tilbage lykkedes det næsten hver gang i første forsøg. Jeg har også noteret mig, at sætter jeg tænding på uden at starte motoren, forbliver lyset også tændt når jeg slukker for tændingen igen og det uanset hvor man mange jeg forsøger.

Det var lidt en længere sludder.. Nogle ideer til hvad der er galt? Ny tændingslås eller..?

Mvh
Thomas

Måske et kørelys relæ der hænger.
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 11. Januar 2012, 17:55 »
Det er et af relæerne til kørelys der hænger  , de sidder i motorrum på venstre inderskærm i en lille sort plastkasse  , næste gang det ikke slukker  prøv at slå på den eller træk det ud af soklen

Thomasboje

• Gæst
« Svar #3 Dato: 11. Januar 2012, 18:32 »
Takker for hurtig response. Nu var jeg jo så "dum" og skubbe lidt til kassen som det allerførste :) men jeg har i hvert fald ikke kunne fremprovokere problemet igen efterfølgende som jeg nemt kunne tidligere! Så indtil videre, tusind tak herfra til Jer begge :)

Mvh
Thomas