Forfatter Emne: 406 2,0  (Læst 2018 gange)

dalle1983

  • Gæst
406 2,0
« Dato: 30. Januar 2012, 22:14 »
hej har købt en 406 2,0 fra 2000, motoren halter meget når den er kold og lidt når den er varm, det stopper når men gir gas, har skiftet tændrør og der ikke nogle udsætter når man køre, nogle gode ideer?

lyn

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2,0
« Svar #1 Dato: 31. Januar 2012, 08:43 »
få læst fejl ud ...

dalle1983

  • Gæst
RE: 406 2,0
« Svar #2 Dato: 31. Januar 2012, 22:21 »
har jeg fået i dag, ingen fejl:-(

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 406 2,0
« Svar #3 Dato: 01. Februar 2012, 08:24 »
lyder det som hvis man giver en gammel bil lidt for meget choker
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

rem-dk

  • Gæst
RE: 406 2,0
« Svar #4 Dato: 01. Februar 2012, 19:11 »
Det kan være dårlige hydrauliske ventilløftere.
Den tur har jeg været igennem.
Symptomerne passer på det du skriver, problemerne er der kun ved kold motor kort tid efter start, for derefter at forsvinde indtil næste koldstart.
Jeg bøvlede i lang tid med dette, og fik til sidst dækket ventilløfterne af Peugeots motorgaranti.
Herefter går den fuldstændigt perfekt.

larseriksen

  • Gæst
RE: 406 2,0
« Svar #5 Dato: 06. Februar 2012, 14:38 »
Citér
rem-dk skrev:
Det kan være dårlige hydrauliske ventilløftere.
Den tur har jeg været igennem.
Symptomerne passer på det du skriver, problemerne er der kun ved kold motor kort tid efter start, for derefter at forsvinde indtil næste koldstart.
Jeg bøvlede i lang tid med dette, og fik til sidst dækket ventilløfterne af Peugeots motorgaranti.
Herefter går den fuldstændigt perfekt.


Ja det var det også på min kammerats bil