Forfatter Emne: Elektriske problemer i 309  (Læst 1913 gange)

Mhkr

• Gæst
Elektriske problemer i 309
« Dato: 27. September 2005, 21:48 »
Jeg er begyndt at opleve nogle besynderlige elektriske problemer i min 309, som jeg lige vil høre om i kender noget til. Det kan jo være det er 'typiske' Peugeot fejl så I måske ved hvordan jeg klarer dem. :)

Fejlen består i at lyset/strømmen i instrumentbordet og radioen er gået. Mit elektriske ur og kabinelyset virker dog uden problemer. Ydernere virker lyset ikke som normalt kørelys når jeg tænder bilen, men virker fint når jeg klikker den op på det hak så jeg kan vælge mellem fjernlys og positionslys.

Det er således lidt mystisk at noget elektrisk i kabinen virker og andet ikke. Er der nogen som har et bud på om det er en sikring som er gået, eller om det er noget mere generelt med ledningsnettet? Hvis I har oplevet noget lignende skal I være meget velkommen til at skrive et indlæg her eller skrive til mig direkte på mhkr@hco.kollegienet.dk

Håber at I kan hjælpe :)

Mhkr

• Gæst
RE: Elektriske problemer i 309
« Svar #1 Dato: 28. September 2005, 07:13 »
Jeg har lige tjekket lidt op på sagen. Alle sikringer i bilen er ok, så det er ikke der problemet ligger. Som sagt er det lyset i instrumentbordet, lygterne og radioen som mangler strøm når bilen kører på det normale kørelys. Når jeg slår lyset om så jeg kan bruge det lange lys er der dog ingen problemer.

Så jeg mistænker en løs forbindelse eller noget, eventuelt i tændingen. Er der nogen som har oplevet noget lignende eller har erfaringer med sådanne problemer med ældre Peugeots? (Her er der tale om en 309 fra 1992).

jesper-mi16

• Gæst
RE: strøm
« Svar #2 Dato: 29. September 2005, 08:22 »
hmm måske et relæ i din sikrings gruppe. har oplevet noget ligende, og der var det et relæ. så du skal nok forbi en mekaniker.
mvh jesper. ps. held og lykke med det.:D

@ligator

• Gæst
RE: Elektriske problemer i 309
« Svar #3 Dato: 06. December 2005, 23:08 »
hey jeg vil tro at det er et relæ til dit kørerlys det er galt med og det med lyset brænder af inde i kabinen er nok fordi at din generator lader for meget har du lagt mærke til om dit lys flakker når du kører