Forfatter Emne: 2,0 hdi kan ikke starte  (Læst 4794 gange)

nicokk90

  • Gæst
2,0 hdi kan ikke starte
« Dato: 18. Januar 2012, 19:07 »
Står med en gammel peugeot 306 2,0HDI fra 2000..

Den går mig snart på naverne da den ikke vil slå i gang ;)
Problemet er at den ligger en fejl p1517 start blokering
Men har så kodet nøglerne og testeren viser også at den godkender nøglen, men alligevel ligger den ikke spænding til indsprøjtnings dyserne?
styreboksen har alle forsynings spæninger og stel
samt alle inddata fra de forskellige sensor

Nogen der har været i det samme?

huseauto

  • Gæst
RE: 2,0 hdi
« Svar #1 Dato: 19. Januar 2012, 20:03 »
Prøv åbne fronthjelmen og se efter på højre inderskærmen en røde kolissionsikring og tryk på den røde gumiknap.
Muligvis er den slået fra og motor ikke kan få diesel på grund at strømkreds er afbrudt.

venlig hilsen

Huse Gracanin-Auto

huseauto

  • Gæst
RE: 2,0 hdi kan ikke starte
« Svar #2 Dato: 20. Januar 2012, 17:35 »
Hej hvad har du brugt til at måle spænding på dyserne? Det kan du ikke måle uden osciloskop og bilen startet.

Huse Gracanin

Testrup

  • Gæst
RE: 2,0 hdi kan ikke starte
« Svar #3 Dato: 16. Februar 2012, 11:44 »
Hey,

Jeg har PRÆCIST samme problem med min 307'er 2.0HDI fra 2002.

Min mekaniker og jeg kan ikke lokalisere den røde kollisions-sikrings-knap..

Ifølge hans opslagssystemer skulle den være placeret ved rat-stammen ved computeren men her finder vi heller ikke noget.

Er der ikke en venlig sjæl der har samme bil/model som os som lige ka' smide et billede af lokationen?

Min mekaniker og jeg har prøvet alt og den vil bare ikke skyde igang.

Mange hilsener,
Simon Testrup

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: 2,0 hdi kan ikke starte
« Svar #4 Dato: 16. Februar 2012, 19:22 »
Citér
Testrup skrev:
Hey,

Jeg har PRÆCIST samme problem med min 307'er 2.0HDI fra 2002.

Min mekaniker og jeg kan ikke lokalisere den røde kollisions-sikrings-knap..

Ifølge hans opslagssystemer skulle den være placeret ved rat-stammen ved computeren men her finder vi heller ikke noget.

Er der ikke en venlig sjæl der har samme bil/model som os som lige ka' smide et billede af lokationen?

Min mekaniker og jeg har prøvet alt og den vil bare ikke skyde igang.

Mange hilsener,
Simon Testrup

Punkt 18 på billedet var en mulighed
http://www.google.dk/imgres?q=fuel+inertia+switch+2.0+hdi&um=1&hl=da&sa=N&rlz=1T4SKPT_daDK434DK434&biw=1280&bih=897&tbm=isch&tbnid=Ef-ZbnNwkLJqUM:&imgrefurl=http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php%3Fp%3D67992773&docid=TlsAqv4WMh6D-M&imgurl=http://i536.photobucket.com/albums/ff323/risky-/05Berlingo20hdiInertiaswitchbosch.jpg&w=639&h=409&ei=6Ug9T6jBI6mO4gT5kMnDCA&zoom=1&iact=hc&vpx=718&vpy=169&dur=147&hovh=180&hovw=281&tx=142&ty=94&sig=100459665721101490054&page=1&tbnh=152&tbnw=237&start=0&ndsp=16&ved=0CEgQrQMwAg
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Testrup

  • Gæst
RE: Min virker nu! :)
« Svar #5 Dato: 17. Februar 2012, 11:50 »
Hi guys,

Til alles info har jeg fået min 307'er startet. Løsningen var ganske enkelt at bruge reservenøglen til at starte bilen med.

Der må have gået et eller andet galt i den elektroniske kodning på min hovednøgle så den skal nok en tur forbi et Peugeot-værksted for at blive omkodet.

/Simon

PS: Min bil har tilsyneladende slet ikke nogen "kollisionsikring/dødmandsknap" - den er ihvertfald slet ikke til at finde nogle steder.