Forfatter Emne: ABS lampe blinker på 306, 1998  (Læst 2243 gange)

Wheeler

• Gæst
ABS lampe blinker på 306, 1998
« Dato: 06. Oktober 2005, 10:01 »
Jeg har fundet et mønster:

De fleste morgener lyser ABS lampen konstant fra jeg starter til jeg er på arbejde 20 km.

Når jeg kører hjem om aftenen, er der ikke noget.

Jeg kan endvidere ved hård opbremsning (men noget før blokering)fremprovokere lampen til at  lyse.

ABS'en dur ikke, når lampen lyser.

Er i enige i at det er en af sensorene der driller, måske bare stikkene.
Jeg tvivler på at det er en periodisk fejl i styreboksen, idet abs'en jo så ikke burde reagere ved hård nedbremsning.

Nogle erfaringer?

Jeg har følgende spm:

1. Hvor fører ledningderne hen så jeg kan komme til stikkene både for og bag?

2. Hvordan får jeg sensorerne af. Jeg har løsnet unbrakomøtrikken, men det virker som om, der er en styretap, som føleren er placeret  i. Den sidder urokkeligt fast. Skal man afmontere kappen på sensoren eller?

3. jeg har adgang til en OBD-II læser (http://www.actron.com/), de fleste nyere biler >95 understøttes, så man kan udlæse fejlkoder mm. fra on-board computeren (jeg tror også 306’eren har dette stik ???).

På forhånd tak

Bernhard Wheeler
Peugeot 1,8 16V, Eden Park fra 1998
« Senest Redigeret: 06. Oktober 2005, 10:49 af Wheeler »

SALAMANDER

• Gæst
RE: ABS lampe blinker på 306, 1998
« Svar #1 Dato: 07. Oktober 2005, 19:01 »
JEG HAR SAMME problem i den LILLE gule!
:o

tmp

• Gæst
RE: har en abs box
« Svar #2 Dato: 31. Oktober 2005, 15:09 »
Citér
SALAMANDER skrev:
JEG HAR SAMME problem i den LILLE gule!
:o

jeg har en abs box fra en 306 xs 1.8 hvis hvis du skal bruge en

@ligator

• Gæst
« Svar #3 Dato: 06. December 2005, 22:52 »
hej jeg vil også tro det er en føler det er galt med du kunne finde ud af det ved og ohme hver enkelt føler ud det vil være dumt og prøve og tage en føler af da de for det meste sidder så godt fast at de går til hvis man gør det  prøv og ohme dem igennem i stikket

du sige at du har et program til computer og stik til bilen så må du da kunne udlæse en fejl når lampen lyser hvis den ikke kan finde nogen når den lyser kan det kun være en af abs ringene som du vil kunne udlåse med et scope så du kan se om det er det rigtig signal de får

Torben Jensen

• Gæst
« Svar #4 Dato: 11. December 2005, 10:18 »
Har prøvet samme problem, fejl var relæ fejl i abs styrebox.
løsning ny abs styrebox.
en ny er temlig dyr, prøv at skaffe en brugt, det taget ikke 10 min at skifte, så finder du hurtig ud af om den nye virker.