Forfatter Emne: Tankfyldnings-problem  (Læst 1582 gange)

Peter G Denmark

• Gæst
Tankfyldnings-problem
« Dato: 15. April 2012, 02:08 »
Hej.

Jeg har stillet et spørgsmål herinde før, som jeg ikke troede der blev svaret på, fordi jeg regnede med der kom en mail. Senere fandt jeg så ud af at flere havde svaret, da jeg 2 måneder snere kom i tanke om at tjekke. Så til de venlige sjæle - det beklager jeg, og tak for hjælpen med at lokalisere mit starmotorproblem.

Anyway - Når jeg prøver at fylde tanken på min Peugeot Partner 2.0 HDI fra 2004, så cutter Benzinstanderens pistol ud en 10-15 liter før tanken er fuld - der varierer, men sikkert er det at det kræver stor tålmodighed at fylde tanken helt op.

Altså noget med at holde pistolen sidelæns og hælde ganske langsomt, for at undgå at dieslen "skummer op" i pistolen.

Er der et uduftningsrør på tanken der kan være stoppet, og hvis der er - kan det renses uden at skulle have tanken af? Hvad kan det ellers skyldes?

I lang tid undrede jeg mig over at km/l tallet svingede med 6-7 stykker imellem tanke, og efter jeg havde kørte fra Århus til Malmø på 3 timer, og kone fyldte den op, og sagde den havde kørt 18 km/l vidste jeg der var noget galt :).

sttn

• Gæst
RE: Tankfyldnings-problem
« Svar #1 Dato: 15. April 2012, 16:26 »
Hej

Min Søn har en Fiesta (den nye ) den kan være noget svær at tanke en dag da jeg prøvede på en Q8 måtte jeg opgiiiiii.... køret et andet sted hen intet problem ,det første sted slog den fra hele tiden (pistolen) om pistolen var kaput ved ikke det kan jo være tilfælde ?...hvis du tanker samme sted..havde fruen problem med tankningen.

Peter G Denmark

• Gæst
« Svar #2 Dato: 15. April 2012, 19:15 »
Det er desværre på alle tankstationer det gør sig gældende.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 15. April 2012, 19:53 »
Jeg har samme problem med konens Fiat Panda fra 09. Det er et spørgsmål om at finde den rigtige vinkel. Nogle gange slår pistolen fra 10-15 gange på de 30-35 liter der tankes.
Jeg tror ikke der er noget i vejen med bilen, det er et spørgsmål om teknik;-)

Peter G Denmark

• Gæst
« Svar #4 Dato: 16. April 2012, 10:06 »
Det håbede jeg også, men det er som om dieselen "skummer op" i tankrøret, og ligegyldingt hvilken teknik jeg bruger, så er resultatet det samme. Altså f.eks. at holde pistolen væk fra tankhullet og hælde MEGET" forsigtigt.

Jeg har haft adskillige biler før denne her, og har aldrig oplevet problemet før.