Hej alle
Jeg har en god historie at dele med jer.
Min 206+ var købt som ny sidste år og skal til service for første gang. jeg startede med at bestille tid hos peugeot NV. De ringede tilbage til mig og sagde at service koster 2700,- og han anbefalede en disinficering af luftfilter, hvis man havde brugt aircon, og det koster 500,-, så 3200,- i alt. Lige det med disinficering af luftfilter vækkede min mistanken for at de prøvede at bilde mig noget ind. For jeg er uddannet kemiker og arbejder lige netop med sådan noget indenfor medicinal firma, hvis et filter er med bakterier, skal det skiftes ud. Og et luftfilter med bakterier efter 1 år er usandsynligt. aldrig hørt om det før!
Så startede jeg med at ringe rundt for at være anonym og undersøge pris hos forskellige peugeot forhandlere for en 1. service for 206+. jeg fandt ud af at Peugeot Østerbro tilbyder service for 1995,- hvilket er noget helt andet end 3200,-.
Jeg ringede tilbage til Peugeot NV for at konfrontere med dem, lige pludselig koster det faktisk 2200,- for basis service og hvis uden dysserensning, så kan de godt gøre det for 2000,-
Jeg ringede så tilbage til Peugeot Østerbro og de sagde at prisen på 1995,- er basis service hvilket inkl. dysserensning.
Jeg bestiller tid hos Peugeot Østerbro med det samme, og sparer 1200,- og unødig vrøvl om disinficering af luftfilter.
Jeg ved ingenting om biler, service...osv, jeg regnede med at de autoriseret Peugeot-værksteder ved hvad de gøre. Men det er en meget uproffesionel måde at drive forretning på hos Peugeot NV at prøve at bilde en ny kunde alt muligt ind, og jeg vil ikke stole på dem igen.