Ved godt Na tuning er den tunge vej.
Har rodet med det en del år, og også fået et par ret gode resultater ud af det.
Er i mellemtiden udlært maskinarbejder, så laver tingene selv, eller designer/konstruerer dem, for derefter at få det lavet "ude i byen".
Syntes bare det er meget tilfredsstillende at tage den svære vej, i stedet for at gå efter tryk som mange higer til.
Har ikke hørt noget om de v6 er dårlige motorer!!
Men det finder vi ud af med tiden.....forsøges det skal det!
Her er der lige lidt lyd fra mit sidste projekt.....
http://www.youtube.com/watch?v=73pQWJ6AjvEOg en drive by her..
http://www.youtube.com/watch?v=A_IDaTgndqwLidt bevis på hvordan den tog gassen :-).
http://www.youtube.com/watch?v=1w7-fl7LU8QByggede en 2.8 12v supra om til en 3.0 24v....
Tog indmaden fra en 3.0 24v og spjældhuse fra en bmw m3 3.2, lavede en flange der passede, rustfri udstødning hele vejene incl banan, ventil løfter blev svejst en klat på i bunden og derefter fræst af så de hver enkelt passede til dens placering,296graders knaster, justerbare knasthjul ( hjemmelavet), hævede kompressionen til 11:1 ved at bruge 12v stempler der var fræst ud til 4 ventiler i stedet, lavede hjemmelavet svinghjul, og monterede en 2 pladet tilton racer kobling...samlet vægt 8.6 kg mod de 17kg originalt.
Styringen er en electromotive Tec3r.
Custom remhjul der kun trak vandpumpe og generator.
Med std motor....161.7hk og 208nm, efter 261hk og 310nm.
Dertil kommer at knasthjulene ikke er justeret ind, og jeg ændrede småting mht udstødning osv....
Ved det er en yota,.....nu er jeg blot i den franske lejr, og en ekstra TS6 motor bliver hentet i morgen.
Glæder mig til Den nye motor hænger i motorstanden og bliver 100%adskilt.
Når jeg laver det kommer der ny vandpumpe, oliepumpe, og nye lejer over alt incl, komplet paknings sæt.
Så det tager lidt tid, men mon ikke det bliver det værd!
Hygge