Nu tager klåge Åge så lige denne gamle tråd op igen, dengang første indlæg blev skrevet, havde jeg min gamle 405'er og kunne ikke rigtig argumentere for muligheden for at eftermontere udstyr på en 407'er. jeg har i mellemtiden fået en 307'er der ligner 407'eren mere rent elektrisk. Jeg har lige eftermonteret regnsensor, og det kostede ikke 10.000kr men 50,- Jeg var hos den lokale autoophug efter et par fartpilotarme, da jeg hørte om jeg måtte fjerne et sæt føler med plastiktrim, jeg fik lov til at tage et sæt, da det normalt ikke var noget de solgte. Jeg fandt en bil med en lille rund sensor, istedet for det store firkantede man normalt ser. jeg fjernede beslaget ledningsholder og sensoren fra ruden, jeg fulgte ledningen ned af a-stolpen, men så forsvandt den ind i hovedledningsnettet - øv.
Jeg tog alligevel sættet med hjem, og da jeg løsnede loftsbeklædningen i venstre side, fandt jeg to stik for enden af to ledninger tapet til ledningsnettet, det ene var regnsensor, og det andet er formodentlig til automatisk nedblænding af bakspejl.
Jeg monterede regnsensoren og tapede den op mod forruden, aktiverede funktionen i BSI med min PP2000 og kørte en tur i regnvejret, med viskerkontakten på interval fungerede regnsensoren! det virkede ikke helt optimalt, da jeg ikke havde den lille gel-pude, der skal sidde mellem sensor og frontrude. Jeg kørte forbi den lokale Dansk autoglas, og han solgte mig puden for 50 kr, og oveni fik jeg et par tomme limpatroner til pålimning af beslaget (der er altid en lille slat tilbage, rigelig til beslaget) og vupti original regnsensor kr. 50,-
Holt