Forfatter Emne: 106 1,3 Rally kobling  (Læst 1662 gange)

Yammis

• Gæst
106 1,3 Rally kobling
« Dato: 24. August 2012, 22:00 »
Greetings kære Peg folk, har et lille spørgsmål, hvis der er nogen herinde der har kendskab til koblingssystemet på sådan en rally.. Efter jeg trak en gummibåd på 300 kg i krogen i fronten er koblingen begyndt at svigte når bilen bliver ordentlig varm.
Jeg mærkede at jeg ikke kunne koble ud lige da jeg havde flyttet den, så jeg gik ud fra at det var et kabel eller noget der var gået, men da jeg så lige skulle vise problemet for en kammerat dagen efter, virkede den sku som en drøm igen(eller som sådan en nu skal på sådan en gammel bil)
Jeg kan sagtens køre en tur på 5-6 km uden problemer, men så snart jeg køre længere ture, kan jeg simpelt hen ikke koble ud lige pludselig. Koblingspedalen ligger relativt langt nede rent visuelt, men jeg har ikke lige lagt mærke til hvordan den sad før, og jeg synes ikke den har fået kortere vandring. Har kigget oppe fra og nede fra, og kan ikke umiddelbart se noget kabel eller noget der kan strammes.

Og så skraller den helt vildt når den står i frigear med koblingen sluppet, men ikke med koblingen trukket. Men det er et andet problem, den har haft lidt tid.

På forhånd tak :)

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: 106 1,3 Rally kobling
« Svar #1 Dato: 25. August 2012, 01:08 »
Hej
det lyder som en kobling der er slidt op. Det med den skraller, er sikkert udrykkerlejet, skiftes som regel sammen med koblingen.

På med arbejdstøjet.:)
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

silverfox

• Gæst
RE: 106 1,3 Rally kobling
« Svar #2 Dato: 25. August 2012, 07:37 »
Enig. Dit udrykkerleje har været slidt et stykke tid og nu er osse koblingen færdig.

Yammis

• Gæst
RE: :)
« Svar #3 Dato: 26. August 2012, 17:18 »
Mange tak for de hurtige svar, jamen der nok ikk andet at gøre end at begynde og skille ad så ;)