Forfatter Emne: Skifte forlygte pærer på 206 HDI  (Læst 2542 gange)

sdjonsson

• Gæst
Skifte forlygte pærer på 206 HDI
« Dato: 23. August 2012, 20:16 »
Hejsa, jeg er den lykkelige ejer af en 206 1.4 HDI årgang 2005.

Nu er det så desværre at forlygten er gået, så den skal skiftes, det koster garanteret kassen ved en mekaniker, så er det noget man kan gøre selv?

Jeg har stået og kigget lidt i motorrummet, og det ser nærmest ud som om man skal have hele lygten af, kan det passe ?

Er der nogen der lige kort og udførligt kan forklare hvordan man lige skifter forlygte pærer i sådan en sag ?

Denice m

• Gæst
RE: Skifte forlygte pærer på 206 HDI
« Svar #1 Dato: 23. August 2012, 20:28 »
Det er faktisk lige til :)
Og ved at hos Peugeot betaler du ofte kun for pæren, så skifter de den :)
Det gør de i hvert fald hos Peugeot på Østerbro :)
Men nu ved jeg jo selvf heller ikke hvor du bor henne :)

midph

• Gæst
RE: Skifte forlygte pærer på 206 HDI
« Svar #2 Dato: 23. August 2012, 21:07 »
..det er "pærenemt":D...kig ned bag lygten inde i motorrum..der sidder et sort plastikdæksel som du bare fjerner ved lige at "vippe" den "lås" som er integreret i dækslet(du kan se dig ud af det ,når du får øje på dækslet)og derinde bag sidder pærene..du kan se hvilken en der skal skiftes ved lige at starte bilen op,så der er lys i alle de andre der virker..stikket afmonteres og metal fjederen der holder pæren trykkes først ind og skubbes derefter til venstre,så den er løs..ud med pæren..tjek hvordan den vender i lygtehuset og monter den nye på samme måde..kig udefra,at pæren går rigtigt ind bag den lille skærm i lygtehuset..der kører rigtig mange "blænder peugeoter rundt med fejlmonterede pærer..husk at dækslet skal ned i 2 "styrespor" inden du klikker det på plads igen..har du ikke mod på det,så spørg hos Peugeot..tror også de gør det uden beregning..mvh