Forfatter Emne: Åbent luftfilter Peugeot 406  (Læst 2186 gange)

straarup

• Gæst
Åbent luftfilter Peugeot 406
« Dato: 03. September 2012, 10:39 »
Hej

Jeg overvejer at købe enten et KN- eller et Greenfilterkit til min 406 xs4, 1,8 st,car.

Er der nogen der har erfaringer med dette?

Gerne erfaringer med effekt - selvom den nok er begrænset

Men også i forhold til lyd. Jeg har tidligere haft en 1,6 Toyota Carina E med et KNkit. Det sagde en frygtelig susende lyd når den var kold. Dette vil jeg helst undgå - Men ved ikke om alle biler gør det?

Håber der er nogen der ved lidt om det.

Mvh. Morten

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
RE: Åbent luftfilter Peugeot 406
« Svar #1 Dato: 03. September 2012, 11:12 »
Har monteret en "Green SpeedR Kit" til vores 206  og det har hjulpet mht momentet sandsynligvis pga den får mere luft da hullet i filterkassen er noget er mindre end diameteren på filteret, brændstoføkonomien er stadigvæk lidt usikker men  bliver vel bedre med tiden. Motoren har fået en "snerrer" lyd under acceleration..  B)

straarup

• Gæst
« Svar #2 Dato: 03. September 2012, 11:59 »
"snerrerlyden" under forholdsvis kraftig acceleration gør mig ikke noget. Det lyder jo kun lidt lækkert :-) Men er der ingen susen/mislyd fra filteret når motoren er kold? Lyder den med andre ord "standard" i tomgang?

308GTI

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 03. September 2012, 12:28 »
Jeps det lyder helt som "standart" ved tomgang og langsom acceleration men kraftigere hurtigere accerlation.
Der er lidt penge at spare hvis du køber et brugt (afhængig af stand)og renser det efter foreskrifterne så er det som nyt.

straarup

• Gæst
« Svar #4 Dato: 03. September 2012, 13:09 »
Okay tak. Det tyder på at det ikke er gældende for alle biler at filtrene eller indsugningen siger en suselyd når motoren er kold. Nogen andre med erfaringer? Gerne med en 406'er...

myggen

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 03. September 2012, 21:51 »
Citér
straarup skrev:
Okay tak. Det tyder på at det ikke er gældende for alle biler at filtrene eller indsugningen siger en suselyd når motoren er kold. Nogen andre med erfaringer? Gerne med en 406'er...[/quot

har haft det i min 406 en 1.8 normal lyd ved tomgang men mere brummen når den får noget gas men det gav ingen effekt kun lyd.. har haft begge dele båden den i luft filter kassen og den udvendig helt oppe ved motoren..
Peu 508 sw  1,6 156thp 2011
Tidligere:
406 stc. 1,8 Van 99
405 stc. 1,6 Van 91