Forfatter Emne: Hjælp til ny bil  (Læst 2202 gange)

Morten G

• Gæst
Hjælp til ny bil
« Dato: 27. Juni 2012, 08:20 »
Hej Alle

Vi står og skal købe vores første bil inden så længe, og jeg har i den forbindelse set mig lidt lun på peugeot. Problemet er at jeg er en fuldkommen novice mht biler. Derfor tænkte jeg at der måske var et par gode råd at hente herinde mht valg ved køb af en brugt bil.

Bilen skal være en familiebil, og skal derfor være en stationcar med plads i. Derudover vil kørebehovet være omkring 20.000-22.000 km årligt. Øvrige krav er økonomiske, dvs den skal være fornuftig mht km/l.

Jeg har indtil videre, både kigget på 206, 306 og 307.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, med et par gode råd

vh Morten

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Hjælp til ny bil
« Svar #1 Dato: 27. Juni 2012, 08:58 »
Det at købe bil, uanset om det er første eller ej er ligeså meget noget man gør med hjertet som hjernen, derfor er det utroligt svært for andre at give råd, specielt uden at kende dig. Når det er sagt, vil jeg komme med et råd alligevel, efter min mening skal din bilkunnen stå i forhold til bilens alder (jo mindre du selv kan lave af reperationer jo nyere skal bilen være) resten er op til temperament, behov og smag

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

djhyre

• Gæst
« Svar #2 Dato: 27. Juni 2012, 11:28 »
Jeg er HELT enig i det, som Holt skriver.

Når det så er sagt, så er jeg - familiefar - meget glad for min 308 SW'er, hvor der er fint med plads til barnevogn osv.

Og det samme må gøre sig gældende i en ældre 307'er., som jo lidt er tilsvarende model før 308'eren.

Hvis du er over barnevognsstadiet, så kan en lidt mindre model måske nok udfylde dine krav.

Men jeg er meget overrasket over, at der næsten er mere plads i min 308 SW'er set i forhold til fx en nooooget dyrere Opel Insignia og Passat, som er 2 biler jeg har sammenlignet med i forhold til nogle af mine venners biler.

Men tag ud til en forhandler, så er det næsten at prøve sig frem.

Nogle mennesker er for Peugeot, andre er ikke. sådan er det med alle bilmærker. Det er en religion, der ofte ikke kan diskuteres.

Det jeg synes, der er godt ved Peugeot, det er, at man føler virkelig, at man får meget for pengene.

Eksempelvis er der fuld bluetooth integration i 308'eren, som der ikke engang er i min kammerats dyre Insignia, hvor han selv har måtte installere en "Perrot"

Meeeen for at afslutte, så har hver familie individuelle behov, så det er i bund og grund dig selv der skal opstille minusser vs. plusser.

Go' "biljagt".

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 27. Juni 2012, 18:11 »
Hej

Man skal nok overveje meget nøje om man tør købe diesel-vogn i disse tider. Især med de barslede afgiftsforhøjninger som regeringen truer med.
http://epn.dk/privat/biler/article4734191.ece
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

silverfox

• Gæst
« Svar #4 Dato: 27. Juni 2012, 20:33 »
Der er i hvert fald væsentligt mere plads i en 307 end der er i både 306 og 206. Jeg vil ikke under nogen omstændigheder kalde en 206 for en "familiebil". De nyeste Peugeot 306 er over 11 år gamle og kræver en del vedligeholdelse. Du kan derimod finde et stort udvalg af 307 stc. 1,6 benzin med 6-7 år på bagen til rimelige penge. 307 ville være mit bud på den bedste af de tre.

Morten G

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. Juli 2012, 13:58 »
Jeg siger tak for hjælpen

Jeg har kigget lidt rundt på nettet, og jeg har mere eller mindre lagt mig fast på en 307'er nu. Så det må jeg på udkig efter..

Roskildepigen

• Gæst
RE: 307 st. familiebil til salg
« Svar #6 Dato: 08. September 2012, 14:44 »
Hej...

Jeg har en 307 st. edition 1,6 110 hk i sort metal til salg som vi købte i 2005 da vi fik barn nr. 2 og skulle have plads til barnevogn osv. Den har kun kørt 105.000 km. og pæn/velholdt. Sælges for kr. 59.000,-

Den kan ses på DBA :)

Heidi fra Roskilde