Goddag.
Jeg er ejer af en Peugoet 307 1.6 HDI SW.
En mekanisk fejl førte til at min motor døde.. selvfølgelig umiddelbart før motorgarantien igen blev gyldig.
Nu til spørgsmålet.
Jeg er ved at få udskiftet motoren ved en autoriseret peugoet forhandler, idet jeg har købt en brugt motor der har gået 30.000 KM.
Jeg bliver så ringet op af værkstedet umiddelbart før bilen er klar til afhentning hvor de siger at et stempel har sat sig fast, hvilket betyder at de vil rekvirere ny fra leverandør.
Jeg bliver så igen kontaktet af værkstedet med følgende besked.
"Status på motor der ikke vil tørne:
Leverandøren af motoren har været meget træg i at besvare værkstedets henvendelser samtidigt med at han har krævet, at det er ham selv, der skal sørge for at motoren bliver ordnet eller skiftet.
Det har betydet, at værkstedet nu har taget retlige skridt overfor leverandøren.
På mandag bliver der truffet afgørelse om om værkstedet selv kan bringe sagen i orden uden om leverandøren.
Værkstedets teori er at der er skidt under en ventil. Hvis det er korrekt, er en rengøring af ventilerne og kanalerne tilstrækkeligt til at motoren er i orden"
Mine evner inden for mekanik er desværre begrænsede
Spørgsmålet er så hvad i bilkyndiges svar er til dette?
En motor der kun har kørt 30.000 burde vel ikke kunne opsamle skidt under en ventil eller?
Bør jeg insistere på at få en "ny" brugt motor, eller er det ok at de "renser" den igennem?
Mvh. Mikkel