Forfatter Emne: 406 kontakt der starter køle vinge  (Læst 1733 gange)

kej12

• Gæst
406 kontakt der starter køle vinge
« Dato: 22. Oktober 2012, 17:04 »
hvor seder kontakten der starter køle vinge på en 406 2,0 16v fra 199 med A/C

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: 406 kontakt der starter køle vinge
« Svar #1 Dato: 22. Oktober 2012, 18:45 »
Hvis den ikke sidder i køleren har den ingen så bliver den styret at temperaturføleren på motoren  , der er nogen der har en brun på termostathuset  , nogen har Bitronboks  under forskærmet

kej12

• Gæst
« Svar #2 Dato: 22. Oktober 2012, 20:53 »
køler vingen starter ikke ad sel selv  kun når jeg tar det brune stil af der seder i termostat huset   der seder også et blåt som er til viseren i bilen hvad er det grøne til som også seder i termostat huset

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 23. Oktober 2012, 23:01 »
Den grønne er til motorcomputer den skal have info om motortemp for at kan styre indsprøjtning

HDI ejer

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
RE: RE: 406 kontakt der starter køle vinge
« Svar #4 Dato: 28. Oktober 2012, 21:30 »
Jeg har haft en 406 fra sidst i 90érne og på den skiftede jeg blæserkontakten som sidder i køleren enten i venstre eller højre side. Det var egentlig fordi termostaten var stået af og da den ikke er ret dyr men MEGET vigtig specielt om sommeren, så skiftede jeg blæserkontakten. Jeg ved ikke om blæseren er relæstyret på en 406 men på ældre biler har vi før i tiden bygget et relæ ind til at trække blæseren. Herved holder blæserkontakten meget længere end normalt fordi den ikke trækker den store strøm til blæseren.

Det som der faktisk gik galt med min termostat var at den ikke åbnede og motoren derfor steg i temperatur. Det har jeg ikke prøvet før, det plejer sgu altid at være fordi den ikke kan lukke og motoren aldrig bliver driftsvarm.