Forfatter Emne: Service på Peugeot 207, årgang 2009  (Læst 3598 gange)

Nils Rosted

• Gæst
Service på Peugeot 207, årgang 2009
« Dato: 14. November 2012, 10:51 »
Kære alle.

Jeg har købt en Peugeot 207 1,6 HDI fra 2009, som er virkelig velholdt. Jeg ønsker også at holde den i god stand, og ser derfor det årlige eftersyn som helt afgørende.

Jeg har dog svært ved at bestemme, om jeg skal bruge et autoriseret Peugeot-værksted eller en anden løsning, hvor jeg stadig kan få stemplet servicebogen. Prisen på det autoriserede værksted er ret høj, synes jeg.

Kan I anbefale gode steder i hovedstadsområdet og resten af Sjælland, hvor jeg kan få serviceret min Peugeot til en fornuftig pris? Jeg har bl.a. hørt godt om Skorsteensgaard, som bl.a. har en afdeling i Ballerup og står for service på ALD-leasings flåde.

Jeg håber I har gode forslag til servicering af min bil.

På forhånd tak!

Mange gode hilsner fra

Nils

silverfox

• Gæst
RE: Service på Peugeot 207, årgang 2009
« Svar #1 Dato: 14. November 2012, 12:30 »
Det er afgørende at 1,6 HDI bliver serviceret korrekt og rettidigt. Du kan godt spare penge, men hvis det koster en turbo fordi der er sparet på olien er det også ærgeligt.

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #2 Dato: 14. November 2012, 17:30 »
Citér
Nils Rosted skrev:
Kære alle.

Jeg har købt en Peugeot 207 1,6 HDI fra 2009, som er virkelig velholdt. Jeg ønsker også at holde den i god stand, og ser derfor det årlige eftersyn som helt afgørende.

Jeg har dog svært ved at bestemme, om jeg skal bruge et autoriseret Peugeot-værksted eller en anden løsning, hvor jeg stadig kan få stemplet servicebogen. Prisen på det autoriserede værksted er ret høj, synes jeg.

Kan I anbefale gode steder i hovedstadsområdet og resten af Sjælland, hvor jeg kan få serviceret min Peugeot til en fornuftig pris? Jeg har bl.a. hørt godt om Skorsteensgaard, som bl.a. har en afdeling i Ballerup og står for service på ALD-leasings flåde.

På forhånd tak!

Mange gode hilsner fra

Nils

Prøv dette http://www.autobutler.dk
jb
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

larsK

• Gæst
« Svar #3 Dato: 14. November 2012, 19:22 »
der er ikke noget galt i at bruge uautoseret forhandler, har desværre bare tit set at det ikke er korrekt udført, og som silverfox skriver så er det rigtig vigtig med det helt rigtige olie, hvor de andre forhandlere for det meste brugere billigere olie.. og husk på hvis du ikke køre til en peugeot forhandler er det ikke sikkert de har lyst til at hjælpe dig senere hvis du for bøvl med motor gearkasse eller Turbo, hvis du er trofast kunde vil peugeot også gerne hjælpe med f.eks kulance når der sker noget der kan koste kassen. har selv haft en kunde med turbo hvor vi dækkede 25% og KWB 25% ud af en pris på 20000kr..

Michael LK

• Gæst
« Svar #4 Dato: 14. November 2012, 19:48 »
1300kr for et 90.000km +5 service på min 1,6 HDI  hos Peugeot i Fausing - det syns jeg er absolut ok og ikke dyrt. ;)
« Senest Redigeret: 14. November 2012, 20:13 af Michael LK »

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #5 Dato: 14. November 2012, 19:53 »
Citér
larsK skrev:
der er ikke noget galt i at bruge uautoseret forhandler, har desværre bare tit set at det ikke er korrekt udført, og som silverfox skriver så er det rigtig vigtig med det helt rigtige olie, hvor de andre forhandlere for det meste brugere billigere olie.. og husk på hvis du ikke køre til en peugeot forhandler er det ikke sikkert de har lyst til at hjælpe dig senere hvis du for bøvl med motor gearkasse eller Turbo, hvis du er trofast kunde vil peugeot også gerne hjælpe med f.eks kulance når der sker noget der kan koste kassen. har selv haft en kunde med turbo hvor vi dækkede 25% og KWB 25% ud af en pris på 20000kr..

Peugeot er ikke en skid bedre end andre, jeg fik lavet en bagskade på min 407er, men de kunne ikke finde ud af at samle den rigtigt.
1. En baglygte der ikke sidder tæt (der løber vand ind i bagagerummet)
2. Bagsensor ECUen er vendt forkert med det resultat at den er defekt pga af vand fra baglygten.
3. Holderen til sensoren sider ikke rigtigt.
4. Strømstikket vender for meget op, vand og skidt samles.
« Senest Redigeret: 14. November 2012, 19:54 af pug407aut »
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

silverfox

• Gæst
« Svar #6 Dato: 15. November 2012, 12:29 »
Hvad har det at gøre med korrekt udført service? Alle kan lave fejl, men de fejl skal du jo bare påtale så bliver det udbedret.

larsK

• Gæst
« Svar #7 Dato: 15. November 2012, 16:34 »
din skade har intet med det service vi snakker om.. men går da ud fra du har fået lavet det om?!.

men Ang. service er peugeot langt bedrere.. vi har masser af kunder der kommer fra F.eks.automester hvor de klare over lyd fra udstødning f.eks. og der må man sige man kan mærke og høre forskel på orginalt og uorginalt... samme gælder bremser. samt vandpumpe EW maskinerne,.

morgan

• Gæst
« Svar #8 Dato: 15. November 2012, 18:41 »
Citér
Nils Rosted skrev:
Kære alle.

På forhånd tak!

Mange gode hilsner fra

Nils

Pas på.!

Jeg har en 207 fra 2010 og kørt lidt over 110.000.
Bilen har kun kørt på landevej og motorvej,
Turbo er begyndt at hyle...... Ringede til Peugeot, men de vil IKKE hjælpe mig.

Jeg har være arbejdsløs, så jeg har få lavet service på et værksted som ejes af min ven.
Alle forskrifter er overholdt og olie er den rette C2 olie osv,

Nå' værkføren på Peuget Næstved, fortalte mig at de ikke vil tage rep pga bundkar ikke var taget ned og olie sien ikke var renset...................:o

Derfor er der kommet slagger op i turbo, så den er begyndt at hyle...

Jeg kan fortælle mange løgnhistorier, men den er en af de bedste jeg har hørt...

Jeg vil skide på Peugeot og hvis turboen, står helt af, så har jeg super forbindelser, så det tager ikke maden fra bordet.;)
« Senest Redigeret: 15. November 2012, 18:44 af morgan »

larsK

• Gæst
« Svar #9 Dato: 15. November 2012, 19:42 »
Morgan, hvis du havde fået lavet service hos peugeot istedet for din ven. så havde der ikke været nogen problemer, der er også udvidet garanti på turbo op til 3 år, kan dog ikke huske km. men du har ødelagt det for dig selv. hvis din motor ryger tror du så du har den motorgaranti de siger på op til 200000km? hmm nej.. hvorofr skulle de hjælpe dig hvis du ikke hjælper dem? tror du det er salget af din bil der har givet dem en masse penge? nej de har formentlig max tjent 10000kr på at sælge dig din bil, det er service og vedligeholdelse de tjener på..

morgan

• Gæst
« Svar #10 Dato: 16. November 2012, 18:10 »
Citér
larsK skrev:
Morgan, hvis du havde fået lavet service hos peugeot istedet for din ven. så havde der ikke været nogen problemer, der er også udvidet garanti på turbo op til 3 år, kan dog ikke huske km. men du har ødelagt det for dig selv. hvis din motor ryger tror du så du har den motorgaranti de siger på op til 200000km? hmm nej.. hvorofr skulle de hjælpe dig hvis du ikke hjælper dem? tror du det er salget af din bil der har givet dem en masse penge? nej de har formentlig max tjent 10000kr på at sælge dig din bil, det er service og vedligeholdelse de tjener på..

Hej Lars... Fedt.,!
Det har jeg ikke fået at vide af Peugeot... Hvis jeg viste dette, så havde jeg også kørt 100% hos Peugeot...

Fred være med det.. Jeg må håbe at det er en af de gode modeller der bare kører...

Go week

larsK

• Gæst
« Svar #11 Dato: 16. November 2012, 21:04 »
GOD Weekend til dig også ;-)

pug407aut

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Aalborg
« Svar #12 Dato: 16. November 2012, 22:17 »
Citér
larsK skrev:
din skade har intet med det service vi snakker om.. men går da ud fra du har fået lavet det om?!.

men Ang. service er peugeot langt bedrere.. vi har masser af kunder der kommer fra F.eks.automester hvor de klare over lyd fra udstødning f.eks. og der må man sige man kan mærke og høre forskel på orginalt og uorginalt... samme gælder bremser. samt vandpumpe EW maskinerne,.

nej de har prøvet 6 gange:|
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

larsK

• Gæst
« Svar #13 Dato: 17. November 2012, 09:06 »
okay nu ved jeg ikke hvilken værksted du bruger. men er da ked af den service du har fået og den er ikke god nok..