Forfatter Emne: depollution system faulty 1,6hdi  (Læst 3410 gange)

Pergodt

• Gæst
depollution system faulty 1,6hdi
« Dato: 20. Januar 2013, 14:34 »
207 S16 1,6hdi 109hk
Så kom fejlen igen sammen med frosten i december.
Køre små 60km om dagen med ca 70-80km/t, så bilen kommer ikke rigtig op i omdrejningerne, og soder til.
Motorfejls lampen lyser konstant, og selvom jeg har haft en tur til tyskland og hjem igen (250km) er den ikke gået væk.
Skal til Østrig i næste weekend, og vil ikke køre derned og hjem igen med denne fejl. Eller bliver partikel filteret brændt igennem på vej derned...!!

Udlæsning, siger kun stoppet filter. ikke andre fejl. (kan ikke reset'es)
Køre med Belladd i tanken.
Partikel filter 20.000km + ny additiv pose.
Brændstoffilter 20.000km
Turbo 100km (ny)

Havde håbet fejlen forsvandt med den nye turbo... Andre tiltag man kan gøre, for at få fejlen væk?

binx

• Gæst
RE: depollution system faulty 1,6hdi
« Svar #1 Dato: 20. Januar 2013, 18:51 »
Kan man ikke købe noget Bell ADD skum som man sprøjter i indsugning en som sku rense filteret? Kører selv 55 km på job hver dag hver vej med 90 KMT, man knalder den så i 3 gear når jeg kan høre den renser filteret. Jeg har ikke haft bøvl med det og har kørt siden april

Pergodt

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20. Januar 2013, 19:05 »
Prøver at tale med min PUG pusch'er om det i morgen.
Kunne være rart at få bilen til at køre perfekt på turen til østrig.

silverfox

• Gæst
« Svar #3 Dato: 20. Januar 2013, 21:55 »
Er du sikker på at posen til FAP væsken ikke er perforeret og væsken så er løbet ud? Det er desværre set før.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 20. Januar 2013, 22:59 »
Citér
Pergodt skrev:
207 S16 1,6hdi 109hk
Så kom fejlen igen sammen med frosten i december.
Køre små 60km om dagen med ca 70-80km/t, så bilen kommer ikke rigtig op i omdrejningerne, og soder til.
Motorfejls lampen lyser konstant, og selvom jeg har haft en tur til tyskland og hjem igen (250km) er den ikke gået væk.
Skal til Østrig i næste weekend, og vil ikke køre derned og hjem igen med denne fejl. Eller bliver partikel filteret brændt igennem på vej derned...!!

Udlæsning, siger kun stoppet filter. ikke andre fejl. (kan ikke reset'es)
Køre med Belladd i tanken.
Partikel filter 20.000km + ny additiv pose.
Brændstoffilter 20.000km
Turbo 100km (ny)

Havde håbet fejlen forsvandt med den nye turbo... Andre tiltag man kan gøre, for at få fejlen væk?

Er der fejl på max antal mislykket regenereringer er nået   ,  når du skriver stoppet filter  går jeg ud fra det er partikkelfilteret du mener  
prøv og lav er parametermåling på differencetrykket i filteret ved 3000 omdr  og aflæs det med stoppet motor og tænding tilsluttet

Pergodt

• Gæst
« Svar #5 Dato: 22. Januar 2013, 21:34 »
Ved udlæsning, skriver den at partikel filteret er tilstoppet.
Kan nulstilles, men kommer igen når bilen har været slukket og startet, og forsvinder ikke igen.

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 22. Januar 2013, 21:58 »
Citér
Pergodt skrev:
Ved udlæsning, skriver den at partikel filteret er tilstoppet.
Kan nulstilles, men kommer igen når bilen har været slukket og startet, og forsvinder ikke igen.

Det kan være tryksensoren der viser forkert  og så indikeres det som stoppet filter  , hvis begge slanger fjernes fra sensor får du fejl på at partikkelfilteret mangler   ,  der jeg vil hen er om det ikke er fejlvisning  og filteret egentlig er ok  , hvor meget var differencetrykket  ?