Forfatter Emne: Defekt fartpilot. Løst  (Læst 4126 gange)

obak

• Full Member
    • Vis profil
Defekt fartpilot. Løst
« Dato: 25. November 2012, 09:51 »
Har svært ved at få fartpiloten til at tage "fat" kan godt mærke at der kommer et impuls, men den kobler ikke til.
Nå jeg så får skidtet til at tage fat virker det såmænd godt nok indtil jeg har brugt bremser eller kobling.

Der er tale om en eftermonteret fartholder.

Der er ikke nogen fejlkoder.

Kan det være koblings eller stoplyskontakten. ??
« Senest Redigeret: 29. November 2012, 18:07 af obak »
New 308 Blue HDI 2.0 SW

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
RE: Defekt fartpilot.
« Svar #1 Dato: 25. November 2012, 11:07 »
Citér
obak skrev:
Har svært ved at få fartpiloten til at tage "fat" kan godt mærke at der kommer et impuls, men den kobler ikke til.
Nå jeg så får skidtet til at tage fat virker det såmænd godt nok indtil jeg har brugt bremser eller kobling.

Du er vel bekendt med at når træder på kobling eller bremser så slår fartpilot fra? det gør det på min 508
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 25. November 2012, 11:17 »
Citér
jb skrev:
Citér
obak skrev:

Du er vel bekendt med at når træder på kobling eller bremser så slår fartpilot fra? det gør det på min 508

Hmm... ja det er jeg helt klar over,  det her går på at fartpiloten ikke kan aktiveres / indkobles efter jeg har bremset, brugt kobling.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

jb

• Sr. Member
    • Vis profil
  • By: Køge
« Svar #3 Dato: 25. November 2012, 11:22 »
Citér
obak skrev:
Citér
jb skrev:
Citér
obak skrev:

Hmm... ja det er jeg helt klar over,  det her går på at fartpiloten ikke kan aktiveres / indkobles efter jeg har bremset, brugt kobling.

Ok, kunne det måske tænkes at BSI boks skal opdateres, kan være det hjalp.
3008 II 2.0 Allure Bluehdi

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #4 Dato: 25. November 2012, 11:26 »
Citér
obak skrev:

Det kan det sagtens, du kan prøve at løfte bremsepedal og kobling med foden (en af gangen:D) mens du prøver at aktivere den, det kan også være signal fra hastighed. I "gamle dage" før bsi bokse kunne det være tegn på en dårlig stelforbindelse i baglygterne! (signal fra bremselyskontakt havde direkte forbindelse til baglygterne)

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 25. November 2012, 11:26 »
Har du prøvet at trække koblingspedalen opad  , det er somregel kontakten på koblingen der er fejlen  og der kommer ikke nogen fejl på det

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 25. November 2012, 11:31 »
Citér
Holt skrev:
Citér
obak skrev:

Det kan det sagtens, du kan prøve at løfte bremsepedal og kobling med foden (en af gangen:D) mens du prøver at aktivere den, det kan også være signal fra hastighed. I "gamle dage" før bsi bokse kunne det være tegn på en dårlig stelforbindelse i baglygterne! (signal fra bremselyskontakt havde direkte forbindelse til baglygterne)

Holt

Det med pedalerne vil jeg lige prøve. Der er tale om en 308 1,6 hdi ,med 60000 km på klokken.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #7 Dato: 25. November 2012, 11:36 »
Citér
obak skrev:

Er den monteret hos Peugeot eller af uautoriseret værksted? kender du mærket på fartpiloten, der findes mange underlige løsninger, jeg har sågar et sæt liggende hvor man har monteret en arm på speederpedalen, og trukket i den med et kabel fra en servomotor

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 25. November 2012, 12:00 »
Citér
Holt skrev:
Citér
obak skrev:

Er den monteret hos Peugeot eller af uautoriseret værksted? kender du mærket på fartpiloten, der findes mange underlige løsninger, jeg har sågar et sæt liggende hvor man har monteret en arm på speederpedalen, og trukket i den med et kabel fra en servomotor

Holt

Den er monteret hos Peugeot.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

obak

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: 26. November 2012, 14:44 »
Citér
Holt skrev:
Citér
obak skrev:

Holt

Det lader til at det er koblingskontakten, virker når jeg hiver lidt op i den.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

obak

• Full Member
    • Vis profil
RE: Defekt fartpilot. Løst
« Svar #10 Dato: 29. November 2012, 18:08 »
Har fået skiftet koblingskontakt, og nu virker det. Tricket med at hive op i pedalen. var rigtig godt.
New 308 Blue HDI 2.0 SW

Hansan

• Gæst
RE: canada goose
« Svar #11 Dato: 30. November 2012, 10:17 »
On se sent comme le bonhomme Michelin ou Frosty le bonhomme de neige. canada goose est presque trop chaud pour l'hiver tous les jours. mais Je ne peux pas me plaindre, je sais que pendant les voyages de ski janvier à cabine dans la Swan Valley, canada goose avec des températures de moins 20 Fahrenheit, je vais sentir confortable et douillet. Un produit bien fait.Le sable est aussi beaucoup plus minceur, puis le noirou de la marine qui ont tous owns.doudoune canada goose larges épaules de sorte que le xxl me convient parfaitement, malgré ma lecture qu'il fonctionne de grande taille (peut-être 1/2 taille mais j'aime chambre. Grand manteau. On devrait durer toute une vie.canada goose pas cher colis est arrivé dans le magasin d'une manière plus expéditive.veste rouge est magnifique et le plus visible dans les pays pauvres photométriques (y compris le fond de ma garde-robe.) J'aime la vraie fourrure sur la capuche et le nombre de poches-évidemment bien et étudié pour une utilisation dans des climats extrêmes.canada goose pas cher Mise en place de la veste besoin d'un peu d'effort pour la fermeture éclair de la fermeture éclair, comme il est si volumineux.
http://selfbuildchat.com/index.php?topic=36658.0http://forum.rc-box.ru/viewtopic.php?f=4&t=226197