Forfatter Emne: 1,6HDI starter, men tager ikke gassen ?  (Læst 6570 gange)

strada

• Gæst
1,6HDI starter, men tager ikke gassen ?
« Dato: 09. December 2012, 13:56 »
- og trækker dårligt. Det er lige som om den ikke får diesel. Den kan stå i tomgang et stykke tid, uden at ville tage gassen og dør så ud. Herefter vil den slet ikke starte. Kan det være et stoppet brændstoffilter. Desuden melder info display om polution. Jeg havde samme problem sidste år ved denne tid. Parafin dannelse er vel en saga blot med additiver i dieselolien i dag.... ?
« Senest Redigeret: 09. December 2012, 17:03 af strada »

Ole S

• Hero Member
    • Vis profil
RE: 1,6HDI starter, men tager ikke gassen ?
« Svar #1 Dato: 09. December 2012, 14:34 »
Hej
Der burde vel være en advarselslampe der lyste, hvis filteret var stoppet.
Kunne det evt være vacum i tanken, prøv at skrue tankdækslet af.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

strada

• Gæst
« Svar #2 Dato: 09. December 2012, 15:54 »
Det her er en anelse mystisk. Efter at bilen har stået en times tid, hvor jeg brugte tiden til at søge på nettet efter lignende tilfælde og en eventuel løsning, starter og kører bilen nøjagtig som altid. Med kvik gasrespons og fin trækkraft. Opstarten var dog efterfulgt af en kort hylen - håber ikke det er turboen. Bilen holder på en lille skrå bakke i min indkørsel og har holdt stille i 2 dage, men det skulle den jo gerne kunne klare. Jeg har efterfølgende fyldt Abcon dyse- og brændstof rens i tanken for at få renset systemet for eventuelle urenheder.
Vil gerne finde fejlen for at undgå evt. motorstop/havari etc. (pendler 160 km dagligt)
« Senest Redigeret: 09. December 2012, 17:08 af strada »

Ole Edslev - 407

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 09. December 2012, 22:11 »
407 tager ikke gassen. skrevet ca. 15. nov 2012

Jeg har før været i situationen, at min bil kører i tomgang når jeg starter, og ikke kommer videre, selvom jeg gir den gas.
I displayet kommer der: at jeg skal får motoren ordnet, men efter lidt tid kommer der gang i den igen, sidst fik jeg det ordnet, fordi jeg skulle på ferie, det har kostet en ca 3000,00 og jeg fulgte mekanikeren, han gjorde rigtig meget, bl andet med Bell- ad
men i dag tog jeg bilen og kørte i 15 minutter med 3000 omdrejninger, og motor lampen var slukket da jeg startede igen.

Det skal siges at Filteret er ikke skiftet, bilen har kørt 163.000 km
Og vi er glad for den. i Weekenden var vi en god tur i Tyskland 1000km med 18km pr lt. Så vi havde ikke brug for tankbesøg
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000

strada

• Gæst
« Svar #4 Dato: 09. December 2012, 22:33 »
Jeg har selv tænkt tanken at den måske trænger til en motorrens med BellAdd eller Abcon som man kan hælde i motorolien og rense motoren igennem i 25 min. Har hørt at en´behandling ikke altid er nok ?

Men for at få alt skidtet ud, skal bundkarret hvor sien sidder også afmonteres og renses. Desuden sidder der en si ved røret til turboen som også kan stoppe til pga. sod- og partikel aflejringer. Den skal også renses eller skiftes. Til sidst skal der den rigtige motorolie med low SAP, f.eks. TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30 olie og nyt oliefilter på.

Min motor har aldrig fået sådan en rensning. Men om det er den rigtige løsning for mit problem ved jeg ikke.
« Senest Redigeret: 09. December 2012, 22:36 af strada »

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 10. December 2012, 10:30 »
Citér
strada skrev:
Jeg har selv tænkt tanken at den måske trænger til en motorrens med BellAdd eller Abcon som man kan hælde i motorolien og rense motoren igennem i 25 min. Har hørt at en´behandling ikke altid er nok ?

Men for at få alt skidtet ud, skal bundkarret hvor sien sidder også afmonteres og renses. Desuden sidder der en si ved røret til turboen som også kan stoppe til pga. sod- og partikel aflejringer. Den skal også renses eller skiftes. Til sidst skal der den rigtige motorolie med low SAP, f.eks. TOTAL Quartz Ineo ECS 5W-30 olie og nyt oliefilter på.

Min motor har aldrig fået sådan en rensning. Men om det er den rigtige løsning for mit problem ved jeg ikke.

Nej det er ikke det der er galt på din bil   ,  få læst fejl ud på den og få rep. det der er galt

strada

• Gæst
« Svar #6 Dato: 10. December 2012, 20:57 »
[/quote]Nej det er ikke det der er galt på din bil   ,  få læst fejl ud på den og få rep. det der er galt[/quote]

Det svar vil kunne bruges til 90% af de spørgsmål der stilles her inde og så havde vi nok ikke noget forum. Jeg er godt klar over at Peugot har en tester der kan diagnosticere en eventuel fejl melding. Det jeg søger er andres erfaring med ovenstående symptoner og hvad deres løsning på problemet har været.

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
« Svar #7 Dato: 10. December 2012, 21:15 »
Citér
strada skrev:
Det svar vil kunne bruges til 90% af de spørgsmål der stilles her inde

Vi må bare erkende at det er sådan man reparerer biler nu, hvis man selv vil lave det må man investere i værktøjet, det koster jo heldigvis heller ikke alverden

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: 10. December 2012, 23:07 »
Citér
strada skrev:
Nej det er ikke det der er galt på din bil   ,  få læst fejl ud på den og få rep. det der er galt[/quote]

Det svar vil kunne bruges til 90% af de spørgsmål der stilles her inde og så havde vi nok ikke noget forum. Jeg er godt klar over at Peugot har en tester der kan diagnosticere en eventuel fejl melding. Det jeg søger er andres erfaring med ovenstående symptoner og hvad deres løsning på problemet har været.[/quote]

Nu er det sådan at Antipollution Fault  dækker over et hav af fejl  , fordi det måske var brændstoffilteret på genboens bil  kan det være noget andet på din  derfor er det for dyrt at prøve den ene ting efter den anden uden det hjælper  , man kan ikke reparere alt med BellAdd og WD40  der er nogen gange der må mere til  , derfor skriver jeg få læst fejl ud så kan man gå målrettet efter fejlen

strada

• Gæst
« Svar #9 Dato: 11. December 2012, 07:48 »
Point taken :)