Forfatter Emne: Vand i bilen  (Læst 3593 gange)

Lenn

• Gæst
Vand i bilen
« Dato: 05. November 2012, 10:13 »
Hej,
Jeg har en Peugeot 206 5-dørs, årg 2007. Jeg har opdaget at der er en hel del vand i bunden bag føresædet. Jeg har haft "åbnet" ind i døren og kan se at plastik "membranen"/folien har løsnet sig i mellen dør og inderbeklædning - og det ser ud til at vandet kommer mellem mellem dør og inderbeklædning, så det kan vel fixes ved at "lime" folien fast igen?

Desværre kommer der også vand ind ved fodbønden på forreste passagersæde - ikke ret meget men nok til at man kan se det. Jeg opdagede det ved at der var en smule vand i handskerummet og et par dråber på tæppet foran.

Jeg har efterfølgende bemærket at der, efter en regnbyge, drypper lidt vand ind mellem instumentbord og sidebeklædning i den side. Specielt ved acceleration.

Er der nogen der har en idé om hvor det kan komme ind??? Er der nogen kendte problemer der?
/Lenn
« Senest Redigeret: 05. November 2012, 10:31 af Lenn »

Lenn

• Gæst
RE: Vand i bilen
« Svar #1 Dato: 07. November 2012, 07:55 »
Jeg tror nu at jeg har fået lukket hullet i folien i bagdøren, på trods af massiv regn i går, er der ikke kommet mere vand i bilen - nu mangler jeg bare at finde ud af hvor vandet kommer ind ved passager-fodbrønden.

Funken

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07. November 2012, 10:28 »
Har samme problem i min 406, så jeg lytter lige med her.

Lenn

• Gæst
RE: Tror den er fundet... (Hurraaaaa)
« Svar #3 Dato: 10. November 2012, 21:37 »
I dag da det regnede kørte jeg en tur. Da jeg på et tidspunkt svinger til højre kan jeg se, at der kommer vand ind ved forruden midt på stolpen i højre side. Når bilen bare står stille render det lige så stille ind langs stolpen, og ned ved handskerummet... Der er ikke noget at se på ruden.

Nogen der har en idé om sådan et bette hul kan gøres ordentlig tæt -uden at pille ruden ud?

kimposs

• Gæst
RE: Vand
« Svar #4 Dato: 11. November 2012, 16:08 »
Detløber ned ved rude listen, og står i bunden af døren. Har selv haft problemet på en 406, ny liste lig med ingen vand.

Lenn

• Gæst
RE: Hvor...
« Svar #5 Dato: 12. November 2012, 20:36 »
...finder jeg en liste til bagerste siderude, - syntes ikke lige jeg kan finde det nogen steder?

Lenn

• Gæst
RE: LØST!
« Svar #6 Dato: 07. December 2012, 08:06 »
Problemet med vand ved forruden er løst. Forruden faldt nemlig ud!!! i går - det skete ved, at da jeg lukkede fordøren "poppede" foruden ud, den slap simpelthen i limningen:)

Da vi fik fjernet forruden, kunne vi se at firmaet der har sat den i, havde valgt at lime den delvis ved siden af og ovenpå det gamle lim - flere steder kunne vi se, at ruden slet ikke havde fat i den nye lim - og aldrig havde haft det.
Nu er ruden limet i igen, og alt hvad det hedder vand og vindstøj fra forruden er forsvundet:)

midph

• Gæst
« Svar #7 Dato: 07. December 2012, 09:44 »
..uuuuuupppsss...håber da lige du gir`firmaet en ordentlig skièballe!!!!B)..det kunne jo ha`fået alvorlige konsekvencer, hvis den var faldet ud under kørsel!!:o:o:o:o..mvh

Lenn

• Gæst
RE: Desværre...
« Svar #8 Dato: 07. December 2012, 11:28 »
Det er den forrige ejer der har fået skiftet ruden på et tidspunkt, - så jeg ved desværre ikke en gang hvem der har lavet sådan noget fusk... (ellers var deres navn også blevet nævnt ;))

..og ja, jeg kører ca. 170 km på motorvej hver dag, så jeg er glad for at det skete i mens jeg holdt stille derhjemme, frem for på motorvejen med 130 km/t.