Hej
Jeg har netop købt en ældre 406'er - se signatur.
Sælger har i dec. haft den til service hvor der er blevet skiftet skiver, klodser, ankerplader og håndbremsekabler.
Under prøvetur knagede bilen også og sælger oplyste at dette netop var startet efter den havde været til service, men han havde ikke fået gjort noget ved det.
Bremserne bag knager oftest når bremse pedal slippes, dvs. når bremserne slipper, men der kan også være knagen, når der bremses.
Jeg har i dag haft hjulene af og kunne se at der ikke var nogen form for smørelse på klodser/glidere. Jeg har derfor haft klodserne ude og renset glider m.m og smurt glidere m.m med kobberfedt.
Jeg kontrollerede at bremserne ikke hang og det gør de ikke - hjul drejer fint rundt uden modstand efter der er bremset.
Jeg har haft en prøvetur efter jeg har smurt bremserne og til at starte med var der kun en lille knagen tilbage, men til slut blev det næsten lige så slemt, som før jeg startede
Jeg har faktura for sælgers service i dec. og kan selvfølgelig kontakte dem, men de ligger desværre ikke i nærheden og derfor bliver det noget bøvlet...
Jeg vil derfor hører om der er nogen der har en ide til hvad der kan få bremser bag til at knage. Lyden er høj og man kan tydeligt høre dette både ude og inde???
Tak;)