Forfatter Emne: Peugeot 307 2.0 HDI Anti Pollution Fault  (Læst 9523 gange)

GrowlerOffroad

• Gæst
Peugeot 307 2.0 HDI Anti Pollution Fault
« Dato: 10. Januar 2013, 17:24 »
Hej alle,
Jeg er ejer af en Peugeot 307 2.0 HDI 136HK, når jeg starter bilen skriver den "Anti Pollution Fault" i displayet, den er samtidig meget sløv dvs. dårlig trækkraft. EGR ventilen, luftmængdemåleren og luftfilteret er udskiftet inden for de sidste 14 dage.
Noget der har nogen ideer til hvad problemet kan være?

Venlige hilsner fra Kristian Antonsen

KHJ

• Hero Member
    • Vis profil
RE: Peugeot 307 2.0 HDI Anti Pollution Fault
« Svar #1 Dato: 10. Januar 2013, 18:51 »
De ting du har skiftet var der fejl på det ?  eller er du bare begyndt en systematisk udskiftning indtil du rammer det rigtige  

hvad med partikkelfilter  og differencetryk og sensor for det ,  tænder motorlampen i instrumentet  eller får du kun fejl i display

GrowlerOffroad

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10. Januar 2013, 19:05 »
De blev udskiftet fordi de var dårlige. Den lyser i motorlampen og skriver fejl i displayed.
Min egen tanke var at det nok kunne være et fuldt partikelfilter, det har ikke været skiftet fornyligt ved jeg..
Jeg kom i kontakt med en Peugeot mekaniker her til aften, vi har aftalt at læse fejl ud på den i morgen, så kan det være der bringer lidt mere lys over sagen.

Der Symmel

• Gæst
« Svar #3 Dato: 28. Januar 2013, 22:39 »
"Anti Pollution Fault" kan desværre dække over en million forskellige problemer. Du er nødt til at have læst fejlkoder ud fra bilens computer og håbe på, at de giver mening OG at mekanikeren kan tyde dem.

Er du heldig, skal computeren bare resettes. Eller du kan nøjes med en omgang rense-additiv. Men andre gange er det dyre reservedele, der skal skiftes. Hvis du vil have dårlige nerver, så prøv at google fejlen - Så skal du bare se hvor dyrt det kan blive :)