Forfatter Emne: fartpilot i 406  (Læst 2566 gange)

bjarneboll

• Gæst
fartpilot i 406
« Dato: 28. Januar 2013, 21:52 »
hej

har lige købt min fars peugeot 406 2,0 hdi  stationscar autmatgear, dejlig bil og køre i, selv om den har kørt 577000km. har dog lidt bøvl med fartpiloten som kun virker engang imellem, og nogle gange når den virker "falder den ud"   altså når jeg har sat den på en given hastighed, så slipper den gassen helt, og så kan jeg trykke på fartpiloten og den køre op til den rigtige hastighed igen..

er dette tit noget der er fejl på?

er der nogle der har erfaring med automatgear med så mange km på bagen?  den køre fint ved plusgrader, men er der frost, så skifter den først normalt efter ca 5 km (vil ikke skifte op til 4 gear, men glider bare)

på forhånd tak
bjarne

Holt

• Hero Member
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: fartpilot i 406
« Svar #1 Dato: 28. Januar 2013, 22:21 »
Der er flere "almindelige" fejl på fartpilot, oftest koblingskontakt, men det er jo nok ikke tilfældet ved dig :D der kan også være problemer med kontakterne på bremsepedalen, men det er oftest på nyere modeller med én fælles kontakt. Til sidst kan periodisk fejl på ABS/ESP være årsagen, en fejl på det vil afbryde fartpiloten.
For at teste kontakterne på bremsepedalen kan du prøve at løfte den lidt op med foden ved fejl for at aktivere kontakterne lidt hårdere.

Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

bjarneboll

• Gæst
RE: fartpilot i 406
« Svar #2 Dato: 29. Januar 2013, 12:23 »
Citér
Holt skrev:
Der er flere "almindelige" fejl på fartpilot, oftest koblingskontakt, men det er jo nok ikke tilfældet ved dig :D der kan også være problemer med kontakterne på bremsepedalen, men det er oftest på nyere modeller med én fælles kontakt. Til sidst kan periodisk fejl på ABS/ESP være årsagen, en fejl på det vil afbryde fartpiloten.
For at teste kontakterne på bremsepedalen kan du prøve at løfte den lidt op med foden ved fejl for at aktivere kontakterne lidt hårdere.

Holt

hej igen
det var hvis fejlen du lige fandt med det samme holt, har lige kørt en tur, og den har virket hele tiden når jeg lige løfter bremsepedalen op.. men må hellere holde øje nogle dage, for at være helt sikker :)  
men tak for et brugbart tricks